ToreSB Startet 29.August.2015 Del på Facebook Startet 29.August.2015 (redigert) Vi skal på fest på Nesøya i Asker, og da er det fristende å seile dit istedet for taxi frem og tilbake. Fungerer det å ligge på svai i Halsbukta? Eventuelt vet noen om noen bra steder å ligge mot land eller gjestehavn. Nesøya er vel ikke stedet der strandsonen er mest tilgjengelig. Noen tips? Redigert 29.August.2015 av ToreSB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 (redigert) Halsbukta fungerer fint (egen erfaring, men da var jeg ikke i land). Jeg antar det er mulig å ta seg inn med jolle innerst i bukta. Det skal også være mulig å ankre opp i Vendelsund. Der er det også noe friareal ifbm kabelferga. (synes trådtittel burde spesifisert "indre oslofjord" e.l. - finnes sikkerr flere Nesøyer i dette land) Redigert 29.August.2015 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
ToreSB Svart 29.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2015 Vendelsund var der jeg tenkte på, Middagsbukta blir jo feil øy. Jolletur med høye hæler og lang kjole krever litt av min bedre halvdel. Men jeg tror vi satser på Halsbukta. På flyfoto ser jeg en brygge innerst som ser offentlig nok ut. (la til Asker i tittelen, takk for tips) Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Du kan jo ligge i Middagsbukta, gå over Brønnøya og ta kabelfergen til Nesøya. De høyhælte kan hun vel ha i veska? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Den varianten gjorde jeg i vinter da jeg fikk tau i propellen. Slengte båten fra meg i Middagsbukta, tok jolla til Brønnøya og buss fra Nesøya :) Da jeg kom tilbake og skulle ro med gummijolla var det is ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.