MR Swe Startet 29.August.2015 Del på Facebook Startet 29.August.2015 Driver og rydder litt bland strømkablerne i båten. Er en tmd30 vp motor. Fant at det går en kabel fra tenningen til forbruksbatteriet og sp sitter det en sikkring på. Det er ikke orginal ser jeg. Borde vel gått til start og trengs det sikkring på den? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Snodig. Nå var det nettopp en annen tråd med det samme opplegget. Går det en til startbatteri også vil jo dette parallell koble start og forbruksbattri ved tenningslåsen og det er vel ikke meningen. Eller er det bare denne ene ledningen til forbruk ? Sikringen bør være der ja. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 29.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2015 Hvilken tråd er det? Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Mulig det er min tråd han referer til https://baatplassen.no/i/topic/121529-glemt-hovedstr%C3%B8msbryter-tom-for-str%C3%B8m/ Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Fra innlegg # 16 ja i tråden til Lunde 14. . På en tmd 30 er det startbatteri som skal på nøkkel så hvis det er både til start og forbruk skjønner jeg ikke det helt. MR Swe har vel også noe trøbbel med ladelys/alarm i en annen tråd hvis jeg ikke husker feil, og det kan jo ha sammenheng med denne koblingen. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2015 Stemmer hegra..da flytter jeg den fra forbruk til start Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 30.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2015 Gikk bra og flytte men piping fortsvant ikke Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Skal du få noe svar på dette vil det alltid være nyttig med opplysninger om hva og hvordan. Du flyttet ledningen fra forbruk til startbatteri, men er den originale der fra før ? Om du fjerner ledningen du flyttet, har du fremdeles strøm til nøkkel, eller er det dødt? Når piper alarmen? Så snart tenning slås på? Bare når motor er i gang? Hvilken varsellampe lyser samtidig med alarmen? Sikkert mer info også som kan være nyttig så det er bare og opplyse om det du vet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.