Jump to content

Karbonmonoksyd. Plassering av sensor


Kappa

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en alarm for varsling om eventuelt farlig karbonmonoksyd. Nå er den plassert i salongen på et sted hvor den mottar varmluft fra Webasto'en og defrosteren. Teorien er at varmeapparatet og gass fra motorrommet er de mest sannsynlige kildene til karbonmonoksyd. Andre tanker om plassering av sensor mottas imidlertid med interesse!

Link to post
Share on other sites

En annen kilde er nabobåten. Om f.eks. eksosen fra naboens dieselvarmer blåser inn i din åpne ventil/lugarvindu. Jeg har to CO-varslere for å fange opp både gass fra egen båt (dieselvarmer) og det som evnt. måtte komme fra nærliggende båter.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det er det som flere båtbutikker har sagt, samt det jeg har silt ut på nettet. Men, tror selv at betydningen av hvor de står er relativ liten. I en båt med begrenset volum i kabinene vil ev gasser blande seg i forskjellige lag iblandt, og ikke synke til laveste punkt med en gang.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...