Kappa Startet 29.August.2015 Del på Facebook Startet 29.August.2015 Jeg har kjøpt en alarm for varsling om eventuelt farlig karbonmonoksyd. Nå er den plassert i salongen på et sted hvor den mottar varmluft fra Webasto'en og defrosteren. Teorien er at varmeapparatet og gass fra motorrommet er de mest sannsynlige kildene til karbonmonoksyd. Andre tanker om plassering av sensor mottas imidlertid med interesse! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 En annen kilde er nabobåten. Om f.eks. eksosen fra naboens dieselvarmer blåser inn i din åpne ventil/lugarvindu. Jeg har to CO-varslere for å fange opp både gass fra egen båt (dieselvarmer) og det som evnt. måtte komme fra nærliggende båter. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Dykker Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Har selv tre varslere ombord. Har lest utallige innlegg på internett om dette. Har selv valgt å sette sensorene ca 10 cm over dørkene i kabinene. Men med dette, starter vel en like lang tråd som alle med CO-diskusjoner.... Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 Det er det som flere båtbutikker har sagt, samt det jeg har silt ut på nettet. Men, tror selv at betydningen av hvor de står er relativ liten. I en båt med begrenset volum i kabinene vil ev gasser blande seg i forskjellige lag iblandt, og ikke synke til laveste punkt med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 30.August.2015 Del på Facebook Svart 30.August.2015 På min CO varsler står det at den skal monteres helst i taket, og over dørkarmhøyde Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.