Jump to content

Hva betyr disse symbolene på kartet?

Zitt

Recommended Posts

Nå er det sikkert tredje gangen jeg leter der, jørn, og jeg er ikke spesielt flink til å lete, men nå fant jeg endelig noe!

Slik jeg tolker det blir det som følger:

Øverste(1,2) - Båe eller grunne med ukjent dybde.

Midterste(-0,1) - Skjær, stein synlig mellom lavvann(kartnull) og middel høyvann(kystkontur).

Nederste(0,1) - Skvalpeskjær, stein mellom lavvann(kartnull) og 0,5 m under(kartnull)

Da vi reiste fra Rosendal forrige søndag bestemte vi oss for å gå gjennom Kalvasundet. På kartplotteren viste det en dybde på 1,6meter, mens Gule Sider viser skvalpeskjær og 0,5 meter.

Jeg spurte en lokalkjent der inne om det var trygt å gå gjennom, og han sa at det var bare å peise på midt i sundet fordi det var 2meter dypt på de minste.

Er jeg litt forvirret.......ja!!!

bilde

Nå er det sikkert tredje gangen jeg leter der, jørn, og jeg er ikke spesielt flink til å lete, men nå fant jeg endelig noe!

Slik jeg tolker det blir det som følger:

Øverste(1,2) - Båe eller grunne med ukjent dybde.

Nix. Når det står dybdeanvisning ved "+" så indikerer symbolet loddskudd. Dvs eksakt kjent dybde.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...