Medås`n Startet 2.September.2015 Link til dette innlegget Startet 2.September.2015 Ser på biltema appen at Polyuretan malingen er utgått. Noen så kan bekrefte dette? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 2.September.2015 Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 Vil tro en Mail til Biltema er lettest? Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 2.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 (redigert) Er sendt. Var kansje heldig og traff en Biltema ansatt her og ;) Redigert 2.September.2015 av Medås`n (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.September.2015 Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 Hm, båten er under halvferdig og vi har brukt Biltema-lakken ... blir teit om vi må finne en annen løsning på babord side :/ Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Popeye70 Svart 2.September.2015 Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 Hm, båten er under halvferdig og vi har brukt Biltema-lakken ... blir teit om vi må finne en annen løsning på babord side :/ Rød på babord side, grønn på styrbord? ;-) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
sunnmøre Svart 2.September.2015 Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 Fortel gjerne om utfallet av mailen. Har også eit båtprosjekt som er halvferdig Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 2.September.2015 Link til dette innlegget Svart 2.September.2015 Jeg vet at den lys grå varianten har vært utsolgt fra hovedlager i lang tid. Jeg kjøpte den grønne senest idag i butikken i Sandnes, som forøvrig er en møkkabutikk hvor det praktiseres polsk uke hele året ( les: tomt for varer) Skulle ha tankadapter til mercury: utsolgt og ikke i bestilling. 4m2 ledning: utsolgt. USB uttak: utsolgt, kommer neste uke. Stevnbeslag: 2 varianter utsolgt, kun en variant tilgjengelig og den var ubrukelig. Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
svendis Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Det er store variasjoner i kvalitet på driften av Biltema butikkene. I Bergen har vi 3stk, og den ene drar jeg bare på hvis jeg VET at de har det. Har vært utallige bomturer til den butikken. Det er lite som er mer irriterende enn det. Ikke blir det bedre heller.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Biltema Sandnes er uten tvil den dårligste avdelingen jeg noen sinne har vært borti. Og ja, jeg har handlet mye der over en lengre periode. Jeg fatter ikke at de får lov til å drive butikken på den måten de gjør. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Medås`n Svart 3.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Fikk svar fra kundeservice og utfallet er at 2komp produktene er på vei ut. Erstatning blir 1komp maling. Så dette er noe svenskene kan best.. Fase ut det som er brukende og folk er fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 3.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Jeg er så heldig å ha BT i Haugesund. Flott butikk og hjelpsomme folk. Sitér dette innlegget Link to post
Doffen01 Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Det er store variasjoner i kvalitet på driften av Biltema butikkene. I Bergen har vi 3stk, og den ene drar jeg bare på hvis jeg VET at de har det. Har vært utallige bomturer til den butikken. Det er lite som er mer irriterende enn det. Ikke blir det bedre heller.. Fullstendig enig med deg! Her i Østfold har vi - så vidt jeg vet - 3 Biltemabutikker. Den i Moss minner mer om en gammeldags krambod - enn en moderne butikk. Den i Sarpsborg er rotete og der kan man absolutt ikke klage på servicen - for den eksisterer overhodet ikke! Mens den i Fredrikstad er super, med velfylte, ryddige hyller og ikke minst en meget serviceinnstilt og blid betjening. Jeg kjører heller de ekstra milene til Fredrikstad - fremfor å oppsøke den butikken som ligger i Sarpsborg. Den i Moss kjører jeg heller fort forbi Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Hmmm. Er det noe myndighetskrav e.l.? Mener jeg så i en annen tråd her, at jotun har sluttet med 2k polyuretan maling oxo? Vi planlegger stort lakkering prosjekt på båten til våren. Greit å vite om man får tak i maling da. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 kjenner jeg må en tur på biltema i ettermiddag. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
sunnmøre Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 (redigert) Kjøpte meg 2 liter i Ålesund i formiddag. Såg ut til at hyllene allereie var i ferd med å tømast. Trist om dei skal slutte med dette produktet. Har lakka ferdig ein 15 fotar utvendig, med forbausande bra resultat. Når det gjeld butikken i Ålesund, så synes eg dessverre at denne også har hatt ei negativ utvikling. Mykje rot, og manglar ofte varer.. Redigert 3.September.2015 av sunnmøre (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Vent nå litt ... det er http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk-2000023245/jeg har begynt å bruke på mahogny, det er noe annet enn http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan-2000019506/ som skal brukes på plast. Polyuretanlakken er visst fortsatt på lager. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Gew77 Svart 3.September.2015 Link til dette innlegget Svart 3.September.2015 Synes BT butikken i Mjøndalen er bra, god service og "aldri" utsolgt for det jeg trenger:) Den minisjappa på Lierstranda derimot... Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
sunnmøre Svart 5.September.2015 Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Eg synes ikkje målinga har vore så vanskeleg å bruke. Tulla litt første gongen eg brukte ho, men når eg vart kjend med målinga har det gått fint. Har rett nok vore nøyaktig med blandingsforholdet, nytta digitalvekt. Har brukt gode rullar og skumfordriver, og har fått resultat som absolutt er til å leve med. Klart at isocyananter ikkje er blomster akkurat, så der er vi enige:-) Håper at Biltema kjem med eit alternativt produkt som fungerer. Sjølv om Biltema får litt kritikk i denne tråden, så er Biltema ein av få butikker som er kjekk å rusle rundt i:-) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 5.September.2015 Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Var innom i Arendal og sikret meg 3 bokser med grå og 2 bokser offwhite. Var innom i Sørlandsparken i dag, og fikk med meg 2 bokser hvit. Satser på at det holder. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Hakkannen Svart 5.September.2015 Link til dette innlegget Svart 5.September.2015 Veldig trist om de faser ut denne malingen. Har brukt den en god del og finner den som ei OK og slitesterk maling. Håper de kommer med et tilsvarende alternativ etter hvert, prisen er jo fantastisk i forhold til konkurrentene. Sitér dette innlegget Link to post
Medås`n Svart 6.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Erstatningen blir 1komp maling. Så spørst det. Er det ikke 1 komp oppå 2komp så blir krøll utav ? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Det går fint med en komp over Biltemas to komp. Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 Var kanskje for bra denne malingen til at de kunne fortsette med den.. Jeg har brukt den en del på forskjellig, og har bare gode erfaringer. Har også lakket en hel båt på 22 fot med den. Slitesterk og helt topp.. Fatter ikke hvorfor de erstatter den. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.September.2015 Link til dette innlegget Svart 6.September.2015 så i en annen tråd at Jotun også faser ut sin 2K PU lakk.. kanskje nye miljøkrav som skaper trøbbel for produksjonen...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
svendis Svart 7.September.2015 Link til dette innlegget Svart 7.September.2015 2K PU er veldig mye brukt i industrien. Googlet nettopp litt på det med miljøkrav men fant ikke noe spes. Noe må det jo være Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.