Jump to content

Er Biltemas 2komp PolyUretan maling på vei ut av sortimanget?

Medås`n

Recommended Posts

Jeg vet at den lys grå varianten har vært utsolgt fra hovedlager i lang tid. Jeg kjøpte den grønne senest idag i butikken i Sandnes, som forøvrig er en møkkabutikk hvor det praktiseres polsk uke hele året ( les: tomt for varer)

Skulle ha tankadapter til mercury: utsolgt og ikke i bestilling. 4m2 ledning: utsolgt. USB uttak: utsolgt, kommer neste uke. Stevnbeslag: 2 varianter utsolgt, kun en variant tilgjengelig og den var ubrukelig.

Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-..

Biltema Sandnes er uten tvil den dårligste avdelingen jeg noen sinne har vært borti. Og ja, jeg har handlet mye der over en lengre periode. Jeg fatter ikke at de får lov til å drive butikken på den måten de gjør.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det er store variasjoner i kvalitet på driften av Biltema butikkene. I Bergen har vi 3stk, og den ene drar jeg bare på hvis jeg VET at de har det. Har vært utallige bomturer til den butikken. Det er lite som er mer irriterende enn det. Ikke blir det bedre heller..

Fullstendig enig med deg! Her i Østfold har vi - så vidt jeg vet - 3 Biltemabutikker. Den i Moss minner mer om en gammeldags krambod - enn en moderne butikk. Den i Sarpsborg er rotete og der kan man absolutt ikke klage på servicen - for den eksisterer overhodet ikke!  Mens den i Fredrikstad er super, med velfylte, ryddige hyller og ikke minst en meget serviceinnstilt og blid betjening.

Jeg kjører heller de ekstra milene til Fredrikstad - fremfor å oppsøke den butikken som ligger i Sarpsborg. Den i Moss kjører jeg heller fort forbi :smiley:

Kjøpte meg 2 liter i Ålesund i formiddag. Såg ut til at hyllene allereie var i ferd med å tømast. Trist om dei skal slutte med dette produktet. Har lakka ferdig ein 15 fotar utvendig, med forbausande bra resultat. Når det gjeld butikken i Ålesund, så synes eg  dessverre at denne også har hatt ei negativ utvikling. Mykje rot, og manglar ofte varer..

Redigert av sunnmøre (see edit history)

Vent nå litt ... det er http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretanlakk-2000023245/jeg har begynt å bruke på mahogny, det er noe annet enn http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan-2000019506/ som skal brukes på plast. Polyuretanlakken er visst fortsatt på lager.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Eg synes ikkje målinga har vore så vanskeleg å bruke. Tulla litt første gongen eg brukte ho, men når eg vart kjend med målinga har det gått fint. Har rett nok vore nøyaktig med blandingsforholdet, nytta digitalvekt. Har brukt gode rullar og skumfordriver, og har fått resultat som absolutt er til å leve med.

Klart at isocyananter ikkje er blomster akkurat, så der er vi enige:-)

Håper at Biltema kjem med eit alternativt produkt som fungerer. Sjølv om Biltema får litt kritikk i denne tråden, så er Biltema ein av få butikker som er kjekk å rusle rundt i:-)

så i en annen tråd at Jotun også faser ut sin 2K PU lakk..   

kanskje nye miljøkrav som skaper trøbbel for produksjonen...? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...