Jump to content

Bygge om Nordkapp comtesse fra v8 innenbords til utenbords motor.

Ole Morten Berg

Recommended Posts

Ja plan var jo og lage en blogg om dette. Men jeg ble litt opptatt av og jobbe med båten. Jeg skal se om jeg kan få laget en med div info på hvordan jeg gjorde med tanke på, lage plugg til motorbrønn i gipsplater,støpejobben som måtte til for og tette hullet etter der hekkagregatet sto. Mange som synes dette er en stor jobb, det var det ikke, må bare være nøye med grunnarbeidet og ta tiden til hjelp. Når det gjelder støping så må man ikke støpe mer enn 3 lag for så og vente til dette har tørket og pusse med en stålbørsterondell av stiv type så du river opp litt av fibrene i det du har støpt tidligere, så vaske med aseton støpe 3 nye lag og slik holder du på til du har rett tykkelse. Ble 12 lag med vanlig matte så ble det 3 lag med vevd duk på siste laget på utsiden. Nå er jeg i gang med og forklare hvordan dette gjøres men dette er jo tatt opp her før. Jeg skal ikke fortsette. Jobber jo med lastebiler til vanlig så dette er jo en måte og koble ut etter jobb på.

• 3 måneder senere...

Kommer en liten oppdatering av resultatet. Det ble helt en annen båt og kjøre, det som er fordelene er. Nesten ingen planingsterskel, kan ligge og kruse på 17-18 knop uten at den begynner og bli baktung, den ble mye bedre og manaurere , hastigheten på tomgang ble helt perfekt, ingen vibrasjoner i båten, den har mye mindre støy og for ikke og snakke om stueplassen jeg fikk. Apsorlutt og anbefale.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...