Jump to content

Trenger hjelp til tips på båttype/merke som tilfredstiller fruen

Frissy

Recommended Posts

Ja så nei da.....var sikker på at planen var klar.....her skulle det handles scand baltic...... Men hva skjedde... Kona sa at dette ser gammalt ut og ikke det hu passa oss..... jeg synes det er en flott båt men ikke alle er enig. 

Penger på konto og egentlig klar til å handle men må tenke nytt.....Så kjære forum: hva skal vi ha?

Vi er 5, så str må minimum være 28-29 fot, og jeg er redd for at vi kanskje må litt opp på 32-33-34-35???? 

Kona vil gjerne ha utgang til badeplattform og helst 5 køyeplasser. Inter 9300 er et av mine alternativer men kona synes også den ser litt gammal ut.... kan hende jeg kan overtale henne?

Jeg vil helst ha noe som funker da jeg ikke kan skru... i tillegg må jeg ha litt uteplass.... 

Forslag mottas med takk. Pris opp til 1.3 

Hør på en med erfaring: Koner er tilnærmet umulig å overtale hvis de først har klart å bestemme seg :confused:

Er helt enig med kona di. Begge de nevnte alternativene tilhører forrige årtusen.

Enda mer enig med Windy37GM. God soveplass til 3 nesten voksne i gjestekabinen , enten de ligger på langs eller tvers. Ikke separate køyer, men stor og luftig. Plass til en krabat på sofaen i kabinen også. Klassens beste uteplass !

Hvis du er opptatt av å kjøre båt, så finner du ikke mye som er bedre i denne størrelsen som det også går an å bo i. Fantastisk skrog i sjøen, mer enn nok fart for de fleste, utrolig enkel og gøy å manøvrere med 2 motorer, trygg og god selv om det sjøer litt.

Hvis du ikke er så opptatt av kjøreegenskapene, men derimot mer plass, finnes det masse Bav'er innenfor budsjettet ditt. Der får du sikkert mye mer plass å boltre deg på, men da må du ligge til kai hvis det blåser litt mer enn en liten pjolterbris.

Og JA: Jeg er særdeles objektiv !
Og NEI: Min er ikke til salgs ! (før jeg har råd til en Chinook) :wink:

Takk, de skal legges inn i søket. Herlige båter.

Kikket også på disse: 

Skilsø 33 sport

Viksund 32 st.cruz

Skilsø 33 fb

Også mulige båter.....

Ja, det med fruen er jo litt moro, da jeg hadde alt klart oppi huet mitt, men en aldri så liten endring. Hun har ikke endret plan, men jeg hadde tatt litt min plan for gitt. Og egentlig er jeg jo fornøyd med at hun har meninger.....

Redigert av Frissy (see edit history)

Ikke greit dette her når kjærringa har meninger....!

Dere vil helst ha sengeplass til 5, god plass ute, helst Yanmar motor (fra annen tråd du hadde?), skal se litt moderne ut og ikke så mye å skru på. Til under 1.3mil.

Mht sengeplasser så har Flem 3 kabiner og ser ganske bra ut. Ganske ny også, 2008modell. Med flybridge også.

Denne ser jo ikke så gærn ut?

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61974091&class=6923&length_feet_from=29&page=2&price_from=1000000&year_from=2006&sort=2&ref=fas

Flotte båter alle du nevner Frissy - men fremdeles med linjeføring fra forrige årtusen.
Det gjelder vel ikke minst Barracuda'n som SB nevner.

Men for all del, alle er ikke like opptatt av linjer og design og båtglede har ikke noe å gjøre med hverken design eller størrelse.
Hadde det kjempehyggelig med 22 fot Bayliner for en del år siden jeg :yesnod:

Det ligger en Cranchi Zaffiro 34 på Finn nå til en rimelig penge. Stor 34 foter, ofte annonsert som 37 fot. Vi er fem i familien, to gutter og ei jente i ungeflokken. Og det er alltid krangel om hvem som skal få lov å sove i salongen ved byssa. Vi har stoor midtcabin til guttene og vi rer opp til jentungen i salongen i byssa.

God plass under dekk, kjempeplass i cockpit. Kan fint ha 10 stk ombord på taco buffet der...

Og i røff sjø går jeg med 22-25 knops fart mens Viksunder og Skorgeneser stamper avsted i 8-12 knops fart. Har ved et uhell klart å hoppe/få hele båten i lufta på et par store bølger og landet med kun et svisj og ingen sjøsprøyt.

Med to maskiner og baugpropell kan man fint legge 11.37 meter totallengde båt longside i 12 meter åpning.

Så en Zaffiro er absolutt et alternativ å vurdere...

Dessuten har kona og jentungen sagt klart ifra om at denne båten får jeg ikke selge/bytte...

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Flotte båter alle du nevner Frissy - men fremdeles med linjeføring fra forrige årtusen.

tar heller et design fra forrige årtusen , f.eks Riviera 925,  enn noe hypermoderne som plutselig ikke er så in lenger.

... men f.eks windy har jo et design som holder seg, tidløs eleganse :smiley:     

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Mye gode forslag her. Dette er ikke lett, og det er ikke slik at det helt sikkert ikke blir Scand baltic altså, men nå som vi har penger på bok så er det greit å gjøre en god jobb med undersøkelsene. For tanker er å beholde båten en stund. Ser jo at det ikke er så lett å bli kvitt for tiden. Så derfor tenker jeg litt langsiktig på dette. 

Trenger ikke å være noe flott merke altså, men mer de praktiske løsningene som vi kikker etter.....

De nyere Galeon 330, eller er det 340 den heter, har jo moderne linjer og 5 faste køyer. Og et moderne design. Og den er innenfor budsjett.

Synes også Fairline 48 Targa fra omkring 2000 er passe moderne, og har 6 faste køyer. I fjor gikk det et par av dem under 1,5 mill, og når kona først blander seg kan kanskje budsjettet strekkes til en slik?

Ja, vært på båter på sjøen idag og der var det jammen mye flott..... skulle hatt en del mer kr på bok.... men men..... må si at jeg pr nå heller mot skilsø 33 sport. Utrolig gode løsninger for oss. Drev var noe jeg egentlig ikke ville ha, men hvis jeg server det vært år, så burde det jo holde??? Ser det er volvo i de også, men får håpe det holder.......

Men stort pluss for 3 lugarer, og utrolig flott uteplass. I tillegg rett ut på stor badeplattform. Skal på besøk i en til uka, så da får jeg sett den i live også..... Kan fort ende på en sånn. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...