Jump to content

Trenger hjelp til tips på båttype/merke som tilfredstiller fruen

Frissy

Recommended Posts

Er du ikke særlig teknisk anlagt så velg for all del ikke båt med 2 motorer. Da har du dobbelt så mange potensielle problemer & dobbelt så mange reelle kostnader.

Laguna 1150 har vel også 3 kabiner, samt noen Elwaro 9000, men holder en knapp på Skilsø.

Billigste båten og ha, eie og bruke blir vel Interen ( som nevnes i første innlegg) om dette skulle spille inn. Båtkjøp er alltid kompromisser..

WAF= he he, morsom forkortelse...... Ja den kan vises, og ikke minst så så den fin ut:) 

Bittelitt malurt i begeret, her er ett tilfeldig valgt eksempel på hva du kunne fått for en Mill i seilbåt :

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=62577293

Tre doble lugarer og 2 bad.

Men så klart, da får du jo problemer med å bruke opp driftstoff budsjettet etterpå...  :giggle:

Ja tro det eller ei, kona snakka om seilbåt, men der stopper jo min kompetanse tvert...... men jeg ser jo at det er MYE for pengene, men det er klart at da blir det snekkefart uansett. 

Har ikke hatt tida til å se på båt siste uka..... men ser ut som om neste uke blir roligere så da må jeg/vi lande noe,,,,,,,, evt si at vi tar det til våren. 

Guest Avmønstret#

Men så klart, da får du jo problemer med å bruke opp driftstoff budsjettet etterpå...  :giggle:

Hvis han, som meg, hater sydenturer så gjelder det å holde oppe drivstoffbudsjettet. 

Hos meg bestemmer selvfølgelig kona så det er seilbåt og sydenturer fremfor høyt drivstoffbudsjett. Kunne nesten, bare nesten, byttet seilbåten med motorbåt hvis jeg slapp unna sydenturer. 

Marex har jo to ACC båter, men de er veldig dyre da. Vi er også 5 i familien, vi kunne godt kost oss med en Marex 320 ACC. 

Ellers holder jeg også som en del andre knapper på Skilsø 33 sport eller Nidelv 320 Cruizer. 

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Ikke lett med 5 stykker i båt, hvis alle vil ha egen kabin (mer eller mindre). De båtene som tilfredstiller det blir nok noe dyrere, eller gjerne med gamle linjer.

Vi har en Fairline Corniche, som oppgis til 31 fot. Den er fra 1987.

Der har du 2 liggeplasser foran, i separate køyer.

Bak den har du en dinette, som bygges om til dobbeltseng ved leggetid. Dagtid fungerer dinetten som stue, så du har ett ekstra rom der (dobbeltfunksjon).

I salongen er det en sofa som brettes ut til dobbeltseng (dobbeltfunksjon). Den blir da den største og beste sengen i hele båten.

Ulempen er i tilfelle at den er i samme sjanger som Baltic'en med hensyn til linjene fra noen år tilbake, om det ikke er ønskelig.

Om du kan akseptere å "bygge om båten" for natten, er det absolutt det som gir deg mest plass for pengene. I den størrelsen du angir, så er det nok det som må til for å maksimere plassen mellom dag og natt.

Hei

Forbina 9000 fly aktercabin, 5 ferdig oppredde senger, (mulighet for to til), strak aksel, svensk kvalitetsbåt, halvplaner, (maks 20 knop m. 200 hk). Ikke mange i norge men flere i sverige, (blocket.se).

Den har ikke port ut på plattform men mange gode løsninger og utrolig romslig. Fin sitteplass nede til frokost, spill eller tv titting. Og plass til 5-6 rundt bordet oppe.

Har en selv så jeg er nok ikke helt objektiv. :-)

Send meg en IM så kan jeg sende deg bilder dersom du er interesert.

• 1 måned senere...

Bittelitt malurt i begeret, her er ett tilfeldig valgt eksempel på hva du kunne fått for en Mill i seilbåt :

http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=62577293

Tre doble lugarer og 2 bad.

Tida flyr og vi rakk aldri å få oss noe ny båt da vi ikke klarte å lande hva vi ville ha.

sEtter veldig mange og lange diskusjoner samt mye prat med mange venner så har vi tenkt å være sprø og gærne..... vi kjøper oss seilbåt til våren. Evt før hvis det dukker opp noen som passer i pris og str, Vi ser for oss en 3 lugar type fra 34-37 fot. 

Så julegaven i år får bli seilkurs. I tillegg har jeg en på jobb som har seilt aktivt og han påstår at til og med jeg kan klare å lære meg å seile. Så da gjør jeg noe jeg IKKE kan...litt spennende det og..så er dette forumet også greit med tanke på seilbåt? Ser jo at det er mye motor det er snakk om? Ja ting forandrer seg, men da vi har vært i mange båter i løpet av høsten ser vi jo at plass ikke kan sammenlignes på dette.... 

• 2 år senere...
Sjøbliss skrev On 9.9.2015 at 17.59:

Ellers holder jeg også som en del andre knapper på Skilsø 33 sport eller Nidelv 320 Cruizer. 

Hei Sjøbliss, og takk for sist!

Jeg har også nå snevret meg inn på samme knapper; Skilsø 33 Sport og Nidelv 320 Cruiser, men jeg smugkikker også mot drevbåter i samme prisleiet.

Hva gjorde at dere IKKE kjøpte nevnte åpne akslingbåter? 

@Bitteliten; jeg mener å ha lest her inne at du var rimelig skuffet over en Nidelv 300; tror du Nidelv 320 Cruiser skuffer på samme «detaljer»; eller var du veldig uheldig med en «mandagsbåt»? Har du forøvrig noen meninger om N320C? Jeg trodde i min naivitet at Nidelv var god kvalitet?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...