Jump to content

Engbo 40 ankervins, fjernkontroll virker ikke.

Bisse

Recommended Posts

Har en Engbo 40 ankervinsj i båten. Fikk fjernkontrollen til å virke en gang, men det var det. Når jeg åpner mottageren blinker diodene når jeg trykker på fjernkontrollen, men ingen ting skjer med vinsjen. Har lest bruksanvisning og mener jeg gjør alt riktig. Vinsjen fungerer utmerket med det vanlige panelet. Noen som har en ide om hva dette ksn være.

bilde

bilde

bilde

bilde

Ole-Martin Nilsson, Halden.

• 2 år senere...

Til andre som lurer på hvordan denne sender og parres:

Den bruker DIP switcher på mottaker og på fjernkontroll, disse skal være like og da skal systemet i utgangspunktet sende og motta. Det gjorde den ikke på min, selv om DIP var satt likt. Så jeg vippet på èn av switchene både på fjernkontroll og på mottaker og det gjorde susen. Den fungerte umiddelbart. 

Andre praktiske opplysninger. Åpne mottaker, den har tre lys, som lyser når du enten bruker bryterpanelet eller fjernkontrollen. Det er en fin indikator på om den mottar signal eller ikke. Fjernkontroll har et rødt lys, som lyser når du trykker på fjernkontrollen. Og avhengig av båttype, men pass på at strømmen er koblet til systemet på alle punkt. Min båt har egen bryter for fjernkontrollen. 

Bilde av inni mottaker der DIP og lys finnes. 

20180407_200129.jpg

Capture.PNG

• 2 år senere...
  • 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...