ut mot havet Startet 12.September.2015 Del på Facebook Startet 12.September.2015 Er på jakt etter vannfast grease til hylsa på min sabb diesel, bør kanskje også vere syrefri, kva benevning har slik grease? Dei ulike greasetypene har forskjellig benevning til forskjellig bruk men ikkje enkelt å bli klok på. Nokon som har peiling på dette? Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 12.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2015 Ser at Biltema leverer den på tube, mistenker at den er tynn eller? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Hvordan er det med levetiden på slikt vannfast fett? Jeg kjøpte en kilosboks av rette sorten da jeg kjøpte båten i 1987, og nå begynner det å minke i boksen. Er dette fettet jeg har igjen like godt fremdeles? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ut mot havet Svart 12.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2015 Googlet litt om emnet, det vert nevnt vannfast og sjøvannbestandig, kva er forskjellen. Hadde vert greit å få ein ekspert på banen som kunne gi eit svar. Har søkt litt på sider til diverse oljeselskap men vert ikkje veldig mykje klokere. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Hva som er best denne QMI 220 Vannfast fett / Hylsefett 400 g. patron til kr. 266 eller EP2 vannfast fett til kr 80 vet jeg ikke, men hylse og ror har fått EP 2 siden 1977 så jeg går for EP2. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hank Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Biltemas propellakselfett er det endel som erfarer blir for tyntflytende og dermed forsvinner fra pakkboksen for raskt. Uvisst om det er tiltenkt pakkbokser i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 12.September.2015 Del på Facebook Svart 12.September.2015 Mulig litt feil svar men min Pakkboks blir nå smørt med sjøvann som strømmer gjennom hylsen og ut cutlasslager beste jeg løsningen jeg har har hatt på alle mine båter så langt. kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 13.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.September.2015 Skal kjøpe ei tube frå Biltema å prøve, på det vridbare propellanlegget som Sabben har er det ikkje sjøen som kjøler så der må ein bruke grease. Også propellhodet er fylt med grease grunna vridbare vinger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.