Jump to content

Ladac 1204 - funksjonstest?


tuffff

Recommended Posts

Nei, det kan du bare glemme å teste. Jeg kan ikke se noen annen mulighet for testing enn i et reelt oppsett. Hvorfor ligger den i "rotebua"? Er den ny og ubrukt? Demontert pga. misfornøyd bruker? Kjøpt billig uten noe info?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

He, he... Den ligger i rotebua fordi jeg fant den i et båtprosjekt som jeg har oppgitt og skrotet. Aner ikke hvorfor den ikke var montert i denne, men tenkte jeg skulle spare noen kroner på et ombruk dersom det var mulig å fastslå om den virket. Den bærer for øvrig preg av å ha vært montert et eller annet sted tidligere. 

Takk for svar, for øvrig. Det ser ut som jeg går for noe nytt i stedet.

Link to post

Jeg har selv en Ladac regulator, men ikke som hovedregulator. Til det har jeg en PDAR Sterling regulator som har flere trinn, hovedlading i en time, og så vedlikeholdslading. Ladac'n står i parallell med en setspenning lavere enn vedlikeholdspenningen til PDAR. Dermed står den som en sikkerhet dersom PDAR skulle svikte. Dette fungerer utmerket. Men det gjorde jo egentlig Ladac'n da jeg kun hadde den.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Jeg ville ha en regulator med to trinn. Nå har jeg åpne Euroglobe semitraction batterier som tåler og har godt av litt høy spenning en en stund, men ikke i 4 - 5 timer. Så nå er PDAR'n satt til 14,8V den første timen, for så å gå over på vedlikeholdslading på 13,65V. Ladac'n har jeg stilt inn på 13,5V. PDAR'n er jo også en mye nyere (og bedre?) konstruksjon med sens for både spenning og temperatur (både på dynamo og batteri)
 
 
pdar2.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...