Jump to content

Aluminiumsprofiler

jonerl

Recommended Posts

Har fått problemer med rustfrie bolter på vindskjermen. Det er toppfestene som er problemet da vi skulle skifte sideruter. Boltene knakk som seg hør og bør når man bruker rustfritt mot aluminium. Har fått borret opp og gjenget på ny. Så knakk jo borret i det ene hullet så da dukket problemet opp. :sad:

Båten er en" KMV With Vital" og jeg klarer ikke å finne leverandør av deler. Båten ble bygget i Kristiansand på Kristiandsand mekaniske verksted.

Vet noen av dere om noen har overtatt salget av deler til båten?

Eventuelt trenger jeg noen gode tips om hvor jeg får tak i aluminiumsprofiler i stort utvalg da dette er en veldig spesiell profil.

Vennlig hilsen Jon.

Sliter også med knekte skruer i aluminiumlistene rundt vinduene, etter at jeg har gått igang med en tettejobb. Vil prøve alle andre muligheter før jeg går igang med å borre opp, da det forsatt er mulig å få tak i skruestubbene med knipetang. Men de sitter BOM fast! Har prøvd med 6-56 og den slags, men de løsner ikke. Noen som har andre tips?

Redigert av Dassic (see edit history)

Har prøvd Norsap men finner ikke noen av de profilene der. Boltene får du ikke ut om du tar tak i "pinnene" som stikker opp. De må slipes flate med vinkelsliper og borres ut med lite borr før en øker på forsiktig. Mine profiler er så tynne at du ikke kan borre ved siden av. Har klart å få fikset noen men tør ikke gå helt opp til de 6 mm som stod fra før. Er nå oppe i 5 mm. Går greit. Men en som har knekt en borr i hullet går ikke an å borre opp. Må derfor ha ny profil. Er derfor taknemlig for alle svar som omhandler profiler.

Hilsen Jon.

Har prøvd Norsap men finner ikke noen av de profilene der. Boltene får du ikke ut om du tar tak i "pinnene" som stikker opp. De må slipes flate med vinkelsliper og borres ut med lite borr før en øker på forsiktig. Mine profiler er så tynne at du ikke kan borre ved siden av. Har klart å få fikset noen men tør ikke gå helt opp til de 6 mm som stod fra før. Er nå oppe i 5 mm. Går greit. Men en som har knekt en borr i hullet går ikke an å borre opp. Må derfor ha ny profil. Er derfor taknemlig for alle svar som omhandler profiler.

Hilsen Jon.

<{POST_SNAPBACK}>

Ertec eller Colt industrier har mye aluminiumsprofiler, ligger vel i nerheten

av Tvedestrand tror jeg! http://www.ertec.no/ og www.colt.no

Redigert av mami (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...