Jump to content

Eberspächer d2 eller Wallas 2400 i Scand 25?

Jangul

Recommended Posts

Slik koksing har jeg aldri sett før på en ny varmer. Har sett det flere ganger når det er brukt annet drivstoff enn fritidsparafin og lampeolje. Og jeg har sett det når brennuftviftemotoren har tatt kvelden (går saktere rundt enn vanlig). Brenneren får da ikke nok luft til forbrenning, og koksing oppstår. Slik koksing kan også forekomme når avgass-slangen ligger i klem, er skadet slik at avgass kommer inn i slangen for frisklufttilførsel (til forbrenningen), eller når eksosen ikke kommer ut av andre årsaker (fender foran skroggjennomføringen?)

Og jeg må legge til at pakningen som holder selve glødespiralen + pakningene over og under glødespiralen, er grønn. Pakningen på bildet er tydelig misfarget, og det har jeg sett over lengre tids bruk, samt når veken (og glødespiralen) har "druknet". Pakningen trekker til seg parafin, blir misfarget, og glødespiralen kokser seg fordi det ikke oppnås god nok forbrenning. Har sett grønne pakninger selv på eldre apparater som har vært inne for generell service.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 6 måneder senere...

Da skjedde det igjen:( startet Wallas"n...den tuslet og gikk litt men så døde den brått:((( nå er den heeelt død og vil ikke starte igjen...Vrææææl!!! Den kan da ikke være så følsom? Den er jo følsom for alt!! Føllsom for helling på returslange,følsom for type brennstoff,følsom for returslange som ikke må være i kontakt med/ligge nedi drivstoffet,helling på varmeren....lurer på om den er laget for å virke? Startet den etter en stund i dvale etter opptaket i høst og da måtte den startes noen ganger for å få fram drivstoff men startet og varmet tilslutt....får bære pasienten til Sunwind nok en gang så fårn se hva diagnosen er denne gangen,men tålmodigheten med følsomheten er på randen til å renne over til å montere vedkamin:)) gode gamle gassovnen med små gassflasker fra Biltema får gjøre nytten:))))))

Redigert av Jangul (see edit history)

Selg den og kjøp eber

Her er jeg enig. Denne varmeren blir du aldri fornøyd med. Den klarer ikke engang å varme opp båten tilstrekkelig selv når den virker optimalt. Hadde engang en classic med wallas 2400, ble aldri varmt nok, så jeg tok den ut og monterte en webasto 2kw. Fantastisk varmer. Godt og varmt selv langt ut I november. Har I årenes løp hatt diverse wallas produkter som har fulgt med båtene jeg har kjøpt. Fellesnevnere for alle er upålitelighet og lav effekt.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...