Jump to content

Endelig ny båt! Inter 9000 med 184 hk Yanmar


Hantoen

Recommended Posts

Er det noen prosjekter på gang i Interen i vinter.

Ja, det er det. Det har gått mye i rens og oljing av teak. Også har jeg installert noen nye instrumenter. De gamle hadde blitt uklare i glasset. Du da? Blitt noen prosjekter på deg?https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12854/1450882208.jpg Redigert av Hantoen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har en helt lik båt som deg og med samme motor. Har hatt den i seks sesonger og har bare godt å si om båt og motor. Hva slags rens har du brukt for å få et så bra resultat?

Hei. Hyggelig å få kontakt med en som har samme båten og motor! Jeg tok jobben og demonterte teakdelene. Brukte Hempel teakrens og pusset litt før jeg oljet med Epifanes teakolje. Instrumentpanelene er jo heltre, så de tåler en del sliping. De har jeg våtslipt med vannslipepapir og teakolje. Hvilken årsmodell er din båt?
Link to post
Share on other sites

Hantoen.

Ja. Det har blitt litt småting..

Fikk igjen nytrekt salong idag.

Teaken på dekk og plattform er oljet.

Pakkboks er byttet.

 

bilde

I Interen min brukte jeg kun bivoks på innredning.

Holdt seg utrolig bra. :-)

Herlig salong! Må si det frister litt med lukket båt i disse dager... Bivoks har jeg prøvd på forrige båten, men jeg hadde problemer med jordslag i det om vinteren. Teaken i min Inter har alltid blitt behandlet med teakolje tilsatt soppdreper. Syntes det har holdt seg godt. Jeg er bare litt pirkete. Derfor tar jeg jobben nå, så kan jeg starte sesongen med strøken båt. ???
Link to post
Share on other sites

 

bilde

 

 

Det er et godt poeng.

Det er forskjell på folk i båt og båtfolk, hehe.

 

Må si treverket ble veldig flott  med det du har gjort. Skikkelige produkter du bruker.

Det er halve jobben.

Men skal jeg være pirkete, tror jeg hadde byttet ut den hvite koppholderen til en blak syrefast. :-)

 

Til ifno,

Har du sett den tråden jeg hadde med forlengelse av plattform?

 

https://baatplassen.no/i/topic/116158-forlengelse-teak-på-plattform-inter-9000/

Mvh Richard

 

Gleder meg til våren.....

Link to post
Share on other sites

Det er et godt poeng.

Det er forskjell på folk i båt og båtfolk, hehe.

 

Må si treverket ble veldig flott med det du har gjort. Skikkelige produkter du bruker.

Det er halve jobben.

Men skal jeg være pirkete, tror jeg hadde byttet ut den hvite koppholderen til en blak syrefast. :-)

 

Til ifno,

Har du sett den tråden jeg hadde med forlengelse av plattform?

 

https://baatplassen.no/i/topic/116158-forlengelse-teak-på-plattform-inter-9000/

Koppeholderen skal byttes ut ja ?. Om jeg finner rustfri i riktig diameter....?. Linken du viser til har jeg lest grundig. Fantastisk jobb du gjorde der...
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...
Hantoen skrev On 14.11.2015 at 15.11:

bilde

Ja, her er bilde etter polering av skrog. Rett før hun pakkes inn for vinteren. Skilsø 33 er jo en flott båt, men det får bli noen år frem i tid. Hvis ikke jeg vinner i Lotto da?

 

Gammel tråd dette, men jeg har en Master 770 Twin Cab som var forgjengeren til denne. Har utrolig dårlig styring i lav fart. Nå skjønner jeg hvorfor, for ditt ror er nok 50% større. Da blir det å endre dette til noe større ja..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...