kln Startet 25.September.2015 Link til dette innlegget Startet 25.September.2015 Jeg kom tilfeldigvis over en del innlegg på utenlandske fora om at det er et alvorlig korrosjonsproblem på disse motorene. Det er snakk om et hull i motorblokka som egentlig skulle brukes for en oksygensensor, men som aldri ble satt inn i disse motorene. I stedet ble det satt inn en plugg av stål, og dermed oppstår problemene. Slik jeg tolker innleggene så kan det bli en veldig dyr reparasjon hvis det går så langt at det oppstår lekkasjer, og Suzuki vil ikke vedkjenne seg problemet fordi motorene er for gamle. Jeg regner med at dette gjelder motorer solgt i Norge også, men har ikke fått sjekket min egen DF90 (2004) ennå. Er det noen her på forumet som har vært borti dette? Det kan vel sikkert lønne seg å få byttet ut stålpluggen før lekkasjer oppstår. Litt bilder her: http://www.thehulltruth.com/boating-forum/395845-suzuki-df140-engine-holder-corrosion-fix.html Mer info her: http://www.ausfish.com.au/vforum/showthread.php/186112-Suzuki-4-stroke-engine-holder-problem-serious-corrosion Fant også et nettsted som selger en aluplugg: http://goldplug.com/shop/outboard/ Sitér dette innlegget Finnmaster 62DC Link to post
Teerex Svart 25.September.2015 Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Ja det er nok et relativt kjent problem også her til lands. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Boss302 Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Har dette problemet,fikk ut skruen,men vill sette inn en ny skru,noen som vet hvor en kan kjøpe en som er beregnet til Aluminium.Hullet tetter eg med Megametall for Aluminium Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Mellomplaten der tæringen oppstår kan skiftes men kommer vel på en 10-15 båtlapper om man ikke kan gjøre jobben selv. Koster ca 6 båtlapper for mellomplata, + div. pakninger man trenger. På de nye mellomplatene finnes ikke dette hullet/pluggen lengre. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.