Jump to content

Jeg slår et slag for høsten! - og våren!


strawberry

Recommended Posts

Alltid fint på sjøen? Særlig om sommeren! - Eller er det ikke slik? Nå er det stille høstdager! Høy blå himmel om dagen, og en sprakende stjernehimmel om kvelden og natten! Akkurat nå med en sterktlysende fullmåne! Crispy luft, men solen varmer fortsatt om dagen! Båter glir stille forbi, blide vinker vi til hverandre, enten vi sitter inne varmt og godt som meg, eller vi står i allværsdressen med åpen båt fyllt med teiner, eller barnebarn og venner, eller alt på en gang! Værmeldingen melder fortsatt finvær her i Indre Oslofjord! Er du ekstra heldig har du høstferie, som meg! Uansett, høsten, og for den saks skyld, tidlig vår, har sine kvaliteter som ikke skal undervurderes. På enkelte områder så gruser de faktisk midtsommerens paradis! Er du heldig kan du oppleve alt, og det kun i løpet av en lang sesong!

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Sist helg bekreftet startinnlegget mitt! For en helg! Crispy kvelder! Høy himmel stappet med stjerner og en månesigd som lover mer nattelys! Alle du treffer vinker og er blide, enten båten er full av hummerteiner eller barnebarn! Eller om du sitter alene med snadda i din lille båt med pilkesnøret ute! 

 

Morninger med blå himmel og sprakende sol, og lavtflyvende tåkedotter av forskjellig kvalitet! Er det rart man trodde på skrømt og den slags i gamledager? Blikkstille, ikke et klukk i båten. Mon tro om det i det hele tatt var noe vits i å kaste dreggen?  :giggle: Kort sagt, jeg er glad jeg har anledning til å "utvide" sesongen, for å oppleve noe "helt annet" enn sommer! Og før vi vet ordet av det, kun med et lite "mellomspill", så kommer den vel så spesielle tidlige våren! Til fredag får jeg ny kalesje! Ja, "får"! Bursdagsgave fra kone og barn! Lucky Me! (Prøver å være glad og tenke positivt, selv om det kun er dager igjen av båtsesongen!) Kalesjen skal jeg ikke bruke før til våren på nyvasket og nypolert båt! Sommeren 2016 skal bli superfin, med kun litt svalende regn om natten, en gang i blant! Derfor, ny kalesje, lys og fin! - Måtte vinteren gå fort!  :yesnod:

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Her på sørlandet er det kulingen som rå nå, men til helgen legger Søgnespeiderene ut på tur igjen. Med bra meldinger og nyvaskede dieseltanker på skøyta og en av Maxiene får Roverene (15+) lov å operere bort til Kvåsefjorden uten at det er voksne med.

De går ut fredag og returnerer mandag kveld, bare avbrutt av mandag formiddag da de går til land i Kristiansand for litt skole før de seiler hjem på kvelden.

 

Satser på at de får ei fin helg.

Mons

Link to post
Share on other sites

Her på sørlandet er det kulingen som rå nå, men til helgen legger Søgnespeiderene ut på tur igjen. Med bra meldinger og nyvaskede dieseltanker på skøyta og en av Maxiene får Roverene (15+) lov å operere bort til Kvåsefjorden uten at det er voksne med.

De går ut fredag og returnerer mandag kveld, bare avbrutt av mandag formiddag da de går til land i Kristiansand for litt skole før de seiler hjem på kvelden.

 

Satser på at de får ei fin helg.

 

Så kult :-) Tøft at dere gir dem ansvar - mye lærdom å hente.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...