mulder99 Startet 28.September.2015 Link til dette innlegget Startet 28.September.2015 (redigert) Hadde tenkt å vinterlagre min Summer Fun med 50 kg. påhengs på båt-trallen. Av praktiske årsaker ønsker jeg ikke å ta av motoren. Når jeg ser under båten ser jeg en lite "innsøkk" (under båten) hvor trommelen på henger er. Det er tydeligvis for mye vekt som hviler på trommelen. Mulig det ikke gjør noe, men kjedelig hvis båten tar skade å ligge slik over lenger tid. Mulig jeg må jekke opp for å få bedre/flere støtter. Noen som har erfaringer? Redigert 28.September.2015 av mulder99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.September.2015 Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 Jeg ville tatt meg bryet å ta av motoren. Tar maks en halvtime og du kan da lagre båten oppnås hvis du ønsker. Heller mindre risiko for tyveri av motor. Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 28.September.2015 Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 Låner tråden for et spørsmål til dere som vinterlagrer båt på tilhenger: Pleier dere å jekke opp hengeren og sette under treklosser eller liknende for å unngå "firkanta" hjul til våren? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 28.September.2015 Link til dette innlegget Svart 28.September.2015 Jeg gjør det i alle fall på hyttebåten. Hengern står mer stødig når den ikke gynger på fjæringa og gjør det greiere å sette opp presenning. Jekker opp hvert hjørne og bruker 3 støttebukker fra Biltema. En under hver aksling og en framme under vinsjen. Maks 15min jobb Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Låner tråden for et spørsmål til dere som vinterlagrer båt på tilhenger: Pleier dere å jekke opp hengeren og sette under treklosser eller liknende for å unngå "firkanta" hjul til våren? Mitt svar til dette er et ja, eller i allefall det mest av vekten for å avlaste fjæring og hjul. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.