morgull Startet 29.September.2015 Link til dette innlegget Startet 29.September.2015 Hei. Har en gammel Suzuki DT 6 hk fra 98 som jeg ikke får til å gå ordentlig. https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1791/motoren.jpg Forgasseren er renset uten at det hjalp. Mistenker at forgasserinstillingene ikke er riktige og skulle gjerne hatt noen tips hva som er riktig innstilling for motoren. Har tatt et par bilder av forgasseren hvor jeg har nummerert de skruene som er til å justere på. https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1791/1-2.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1791/1443525106.jpg Har funnet litt info på nettet og det er at "Pilot air screw" skal ut 1 - 1,5 omdreininger. Er ikke helt sikker på hvilken skrue det er, men mistenker at det er skruen merket med nr "2"? Den var skrudd ut ca 4 omdreininger. Har nå justert den til ca 1 1/4 omdreining ut. Har så prøvd å justere tomgangsskruen (merket med nr "1") uten at det hjelper nevneverdig. De skruene som er merket med "3" og "4" er jeg usikker på.. Er det noen spesielle innstillinger på disse? Før jeg feilsøker andre ting så skulle jeg gjerne ha vist hva som er riktig innstilling på forgasseren hvis noen har oversikten over dette samt om jeg er på riktig spor når jeg mener at den jeg har merket med nr "2" på ene bildet er "Pilot air screw". Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
ivar Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 hva står det av tekst/nr osv på forgasseren, prøvd å google om du finner noe info på den? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
morgull Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Forgasseren er av typen Mikuni Kogyo. Det står følgende nr preget inn i den: 620 98 Har prøvd å google, men finner ingen som er helt identisk. Demonterte forgasseren igjen nå. Det som jeg stusser litt på er at det kommer luft ut av små hull 2 steder på forgasseren rett ved der hvor jeg mener "pilot air screw" og tomgangsskruen er plassert når jeg blåser gjennom forgasseren med trykkluft. Et lite hull nede, til venstre for tomgangsskruen og et litt større hull til venstre for "pilot air screw". Skal disse være slik, eller er det noe som mangler i de mon tro?? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Preben88 Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Hei. Fant du feilen på din motor? Har en helt lik motor med akkurat samme problem. Mvh Preben Mollestad Sitér dette innlegget Link to post
morgull Svart 15.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Hei. Nei, jeg fant ikke ut av feilen. Fikk tak i en brukt forgasser til den som jeg satte på. Akkurat samme problem etter forgasserbytte også. Kanskje det er tenningen som er årsaken? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Seasu Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Har dere sjekke bensinpumpen/membranen og renset denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Preben88 Svart 18.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2016 Ja. Jeg har renset den å. Hjalp svært lite. Har fortsatt ikke funnet feilen :-( Sitér dette innlegget Link to post
Tommyk Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 (redigert) Fant dere ut av dette? Redigert 5.Juli.2018 av Tommyk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.