Estelle Startet 1.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2015 Tenkte det var på sin plass med en tråd for de finske aluminiumsbåtene som finnes langs vår lange kystlinje. Her kan du dele er erfaringer, tanker, opplevelser, bilder eller hva du måtte ønske - så lenge det er knyttet til Buster båtene. Selv eier jeg en Buster XXL 2010 modell med Yamaha F150. Fantastisk båt og motor som har gitt meg og resten av familien mange fine opplevelser på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Har ikke noen Buster selv, men lurer muligens litt på en av de mindre modellene deres til neste sesong. Finnes jo forøvrig også flere andre alternativer ang. alu-båt, som Yamarin cross, Silver, nye Finnmaster, osv, så der er jo etter hvert mange modeller å velge i. Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Helt riktig at det etterhvert er mye fint å velge mellom når det gjelder aluminium. Jegvar ihvertfall ikke tvil om at jeg ønsket alu. skrog. For meg vil alltid Buster være førstevalget blant de du nevner Sitér dette innlegget Link to post
Muddyman Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Eide selv en buster magnum med yamaha 200 på hekken. Hadde mange fine opplevelser med den. Vi skiftet ut stolsøylene med dempede søyler. Da ble det bra. Satte inn et bord for å ha muligheten til å kunne spise litt når vi var på tur med venner og kjente. Men dette kunne med letthet fjernes og pakkes bort. Er det minus med de båtene (Magnum 2003 mod), så er det at lensepumpa ikke går helt ned i v-bunnen. Og i tillegg, så er den festet til et stag som sveiset fast på dekslet. Lenseslangene kan fort komme i klem rett innenfor utløp til sjø. Forbasket irriterende. Men det er stort sett det eneste jeg har å klage på.Men nå er den solgt til fordel for en større båt med dertil bedre komfort for hele familien. :) Sitér dette innlegget Link to post
Rutof Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Nettopp kjøpt Buster M som liten fiske og holme båt. Buster har alltid fascinert meg. Blir spennende å prøve. Sitter en 40 hk på den. Gleder oss til å få den Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Nettopp kjøpt Buster M som liten fiske og holme båt. Buster har alltid fascinert meg. Blir spennende å prøve. Sitter en 40 hk på den. Gleder oss til å få den Er det den siste modellen av Buster som heter Buster M2/MCC. ? Er vel to utgaver, en med to konsoller, og en med senterkonsoll. Har vurdert samme båten selv til slik bruk som du nevner, så du får komme med noen erfaringer etc. etter hvert når du får testet båten. Sitér dette innlegget Link to post
Buster M2 Svart 9.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2017 Kjøpte en Buster M2 i vår med 40hk Yamaha. Kjempebåt til sitt bruk, men angrer kanskje litt på at jeg ikke fikk en 50hk i hekken. Er det noen som har noe erfaring med denne modellen i forhold til diverse propeller? Sitér dette innlegget Link to post
nofish Svart 11.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2017 Er det noen her med erfaringer med Magnum Pro?? (Jeg går og sikler på en...) Sitér dette innlegget Link to post
nofish Svart 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 .....Og da ble det en Magnum Pro på meg))) Strålende fornøyd etter et par ukers bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 Hei! Har hatt Buster xl 2008 mod. med 100 hk Yamaha siden i fjor sommer. Stort sett fornøyd så langt. Har noen tanker om ønskede forbedringer på denne: 1. Dør av type rullegardin mellom konsollene kunne med fordel vært erstattet med en mer ordentlig dør. Dette er jo en forbedring som er kommet på nyere modeller. Men jeg forstår det slik at den nye løsningen ikke lar seg ettermontere på eldre båter pga at konsollene er endret på de nye. 2. Ønsker gjerne elektrisk ankervinsj akter slik at det blir enklere å legge til på holmer, skjær, berg mm. 3. Det hadde vært en stor fordel med trimplan. 4. Min båt har heller ikke hydraulisk styring, noe jeg gjerne kunne tenkt meg. Jeg er takknemlig for tips fra evt andre som har erfaring med ettermontering av noe av det jeg har nevnt her. Gjerne med bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 23.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2018 Da har jeg montert ankervinsj på xl'en. Har beskrevet det nærmere på denne tråden: Sitér dette innlegget Link to post
Steigen Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Har kjøpt en Buster xxl 2006 Ledningsnettet er rotet til. Aner noen hvor man kan få tak i koplingsskjema? Jeg skulle også gjerne ha brukermanual for båten. Hvor finner man det? Hilsen Buster-U Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 29.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2018 Steigen skrev On 25.7.2018 at 8.41: Har kjøpt en Buster xxl 2006 Ledningsnettet er rotet til. Aner noen hvor man kan få tak i koplingsskjema? Jeg skulle også gjerne ha brukermanual for båten. Hvor finner man det? Hilsen Buster-U Jeg har denne manualen som fulgte med min xl fra 2008. Trodde den skulle dekke alle Buster-modellene, men ser at xxl ikke er nevnt. Bildene viser for øvrig koblingsskjema for xl og magnum. Sitér dette innlegget Link to post
nofish Svart 29.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2018 Hva tenker dere om å bruke Bustern i litt is? Her hvor jeg har båten legger det seg fort et par cm med is et par hundre meter som jeg må gjennom. Lyden av is mot alu er ikke pen.... Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 29.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2018 fra diverse reklamefilmer på youtube å dømme er det ikke mye å bry seg om. Jamfør der de parkerer båten oppå isen ? Mulig akkurat den var av noen gærne russere. Riper blir det sikkert, men det blir det jo uansett? Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
krabbelars Svart 29.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2018 Kan det være at XL og XXL har samme el-opplegg? Uansett finner du alle manualer helt tilbake til 2011 i linken under: https://www.buster.fi/no/dokumenter Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
nofish Svart 30.Desember.2018 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2018 Jtk1 skrev On 14.10.2018 at 14.54: chrisrik skrev for 19 timer siden: fra diverse reklamefilmer på youtube å dømme er det ikke mye å bry seg om. Jamfør der de parkerer båten oppå isen ? Mulig akkurat den var av noen gærne russere. Riper blir det sikkert, men det blir det jo uansett? Enig, det er en bruksbåt. Prøver litt forsiktig også satser jeg på at det ikke blir midtfords parkering på et isflak )))) Sitér dette innlegget Link to post
MB KOBBEN Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 Treng ein skjærgårdsjeep på max 16 fot i aluminium og vurderer Buster eller tilsvarande. Ser at fleire har montert elektrisk lensepumpe, betyr det samstundes at dei ikkje har slik havnedrenering som gjer at regnvatten vert drenert ut utan bruk av elektirisk pumpe. Har behov for at den skal kunne ligge ute i 2 - 3 veker utan tilsyn deler av sumaren, men då vil eg helst sleppe å vere avhengig av at ei elektrisk pumpe må fungere. Nokon med kjennskap til eventuell alubåt som har slik drenering? Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 4.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2024 De fleste Bustere skal ha selvdrenering , i hvert fall fra modell LX (17 fot) og oppover. Men noe regnvann pipler vel alltid inn på sidene av dekket. Pumpene i disse båtene har flottør som starter pumpa når vann-nivået er noen få centimer, så du er avhengig av batteri som driver den. Pumpa er alltid koblet direkte på batteripolene , uansett posisjon på bryter på batterikassa. På min LX er det samme pumpa som fra ny i 2012. Den ligger på sjøen halve året , og passer seg selv. Vel og merke like viktig å sjekke batteristatus som hvor mange liter du kan lende ved å kjøre pumpen manuelt. På min kan det være 5-10 liter i blant , uten at pumpa har tatt dette enda på auto. Det lett å komme til pumpa gjennom luke , som er enkel å åpne med en hylsenøkkel. Har for sikkerhets skyld tenkt å bytte pumpa nå, etter 12 års trofast tjeneste... Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.