Bmwx1xdrive25d Startet 3.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2015 Jeg har en spørsmål ang motoren min. Dette er en one piece main seal veiv, som det står er internal/external balansert. Dette er et komplett stoker kit. Scat Engine Rotating Assemblies 1-41755BIE Utfordringen min er at flexplaten som fulgte med i settet, ikke passer på motorkoblingen. Er ikke hull til skruene. Så jeg er nødt til å bruke originale svinghjulet for å få dette til å passe. Flexplaten som fulgte med har en vekt på seg. Original svinghjulet har ikke dette. Kan jeg bruke dette svinghjulet? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 3.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2015 I bil med automatgir brukes flexplate, i bil med manuelt gir og i båt brukes svinghjul. Du må balansere svinghjulet til veiva eller kjøpe en rotating assembly med svinghjul. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 4.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2015 Greia er det, at jeg har kjøpt det settet som jeg la link til. Men pga det fulgte med flexplate, som jeg ikke fikk brukt, har jeg brukt svinghjulet som jeg hadde fra før. Vil det si jeg burde ta ut motoren, og ta ut veiv og svinghjul, å få de svinghjulet ballansert til veiven? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 5.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Ja Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 5.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Hulda balanserte i hvert fall veiv med svinghjul og svingningsdemper montert. Tror Sarpsborg Motorverksted gjør slike jobber. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Ok. Hva tar de for dette tro? Det er vel kansje ikke helt bra å kjøre uten å gjøre denne avbalansering? Kan enn merke det på motoren? Vil motoren riste mer? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 5.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2015 Dette settet ble avballansert til hverandre, så alt unntatt svinghjul er ballansert til hverandre. Vil det si at svinghjulet ballanseres etter veien, for at lvrig balansering skal være ok? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 6.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 Noen svinghjul har bobweight, andre ikke. Vet du om du trenger bobweight på ditt? I så fall hvor stor? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 6.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2015 (redigert) På flexplaten var det en vekt sveiset på platen. Bil tippe 150 gram kansje. Denne satt langs kransen.svinghjulet mitt har ikke dette. Redigert 6.Oktober.2015 av Bmwx1xdrive25d (see edit history) Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Er det mulig å kjøpe svinghjul med lodd på, om jeg finner ut hvor tungt loddet er? Evt, går det ann å flytte det over fra flexplata til svinghjulet? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
volfro Svart 10.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 (redigert) Vil jo tru du må balansere på nytt visst dette skal bli bra. Alt. få tak i papirer fra balansering og spørre sarpsborg motor om råd. Skal du vektjustere stempel og staker også? Skal ting bli veldig bra så må alle disse tingene stemme. Balanseringen gjøres for å få mindre belastning på delene, litt redusert vibrasjon er en bonus. Redigert 10.Oktober.2015 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 10.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Stempler, råder og veiv, er ballansert til hverandre. Så hadde håpet at svinghjulet kunne ballanseres slik at det harmonerer med veiva uten å måtte ta alt det andre. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
volfro Svart 10.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2015 Kanskje sette flexplate i balanserinsmaskin og sjekke verdier for så å balansere svinghjul? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 31.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2016 Da har jeg tatt ut motoren. Det gamle svinghjulet har en ekstra vekt på seg. Der styre tappen sitter, der er svinghjulet ca 3,4 mm tykkere i et areal av ca 74 kvadrat cm. Dette blir ca 216 gram. Scat sa at jeg kunne bruke det gamle svinghjulet om det hadde lodd på seg. Vil det si at jeg kan kunne bruke dette svinghulet? Det er et lodd på startkransen som fulgte med dette settet, på ca samme vekt. Kan jeg bruke dette slik Scat mener, eller har jeg missforstått? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
Bmwx1xdrive25d Svart 6.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2016 Ingen? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post Share on other sites More sharing options...
volfro Svart 6.Februar.2016 Del på Facebook Svart 6.Februar.2016 (redigert) Tja, nå var det big block jeg fikla mest med i sin tid og det er snart 20 år siden så jeg er ganske rusten nå. Går ut ifra at det er dette kittet? Ser også at det kan bestilles i forskjellige utførelser/option. http://www.twperformanceparts.com/index.php?route=product/product&path=75_77_237&product_id=4121 Slik jeg tolker dette så er veiv internt balansert og da bør du kunne se tungmetall inn borra i skinkene, og så er flexplata eksternt balansert og må sannsynligvis ha vekter. Så skulle jo kanskje tru at det burde gå med det svinghjulet du har? Hva med svingning demper da, fulgte denne med, og har den vekter? Har du delt aktre rammelager bukk, eller er den i ett stykke? Jeg balanserte min 462 med både svingnings demper, reimhjul og flexplate for best mulig resultat, men jeg skifta seinere fra stål reimskiver til billet alu. med mindre dia. for å klare å holde remmene på plass opp til 7000 rpm. Jeg var litt i stuss om dette da men jeg brukte det 10 år etter dette også med lystgass og sånn ca. 700hk. Men som flere påpeker er det jo best og ta alt samtidig. Søker man så finn man jo masse info, men ikke alltid lett å stole på alt som blir skrevet. Ett par linker her i farten. http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccrp-0808-383-stroker-small-block-chevy/ http://www.hotrod.com/how-to/engine/ccrp-0803-engine-balancing/ Redigert 6.Februar.2016 av volfro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.