Bay_liner Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 (redigert) Teerex klarer ikke å utrede det som er den faktiske forskjellen mellom sylindrene i 2 og 4 taktsmotorer her. Totakteren har 3-5 eller fler "hull/porter" i sylinderveggene mens 4 taktsmotorer ikke har noen slike svakheter/drawbacks. " takterene må produseres med betydelig større klaringe/toleranser i stempel/vs sylinder samt råder for å forhindre skjæring/klemming ii innkjøringsfasen og Wannabe Etec må kjøre med ekstremt høy oljeinnblanding iinnkjøringsperioden for å hindre skjæring/klemming. Innkjøringsprosedyren er dermed nokså forskjellig fra 4-taktere. 2T sylinder 4T Redigert 7.November.2015 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Teerex Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 (redigert) Teerex klarer ikke å utrede det som er den faktiske forskjellen mellom sylindrene i 2 og 4 taktsmotorer her. Nei det har du rett i. Det er jo en jobb for viderekomne så tusen takk for hjelpen Men jeg prøvde iallefall å hinte litt om spyleporter og la ved en animasjon for liksom å illustrere forskjellen, men det førte visst ikke fram Redigert 7.November.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bay_liner Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Nei for "folk" som aldri har sett en motor på innsiden duger det ikke med animasjon av resonanskammer vet du .) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Sørlandet2 Svart 8.November.2015 Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 Hva er veldig feil med å kjøre inn en motor etter et fastlagt innkjøringsprogram for å oppnå det som er selve essensen med en innkjøring? Vi er vel alle enig i at det er smart, for alle motorer, å kjøre inn etter et fastlagt innkjøringsprogram. Men når en utenbordsmotor er delvis innkjørt fra fabrikk. Med innkjøringsolje. Når motoren leveres, så har den syntetisk olje (på Mercury). Så blir prosedyren en annen. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 8.November.2015 Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 Vi er vel alle enig i at det er smart, for alle motorer, å kjøre inn etter et fastlagt innkjøringsprogram. Men når en utenbordsmotor er delvis innkjørt fra fabrikk. Med innkjøringsolje. Når motoren leveres, så har den syntetisk olje (på Mercury). Så blir prosedyren en annen. Helt klart og så lenge man har bekreftet at dette er gjort er det jo ingen problem. Derfor, følg manualen. Gjør man ikke det kan dette bli avdekt av forhandler/merkerepresentant uansett ved å ta ut motordataene i ettertid fra motorstyringssystemet om problemstillingen skulle dukke opp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.