Komodo
Karl Norge skrev On 11.4.2017 at 9.01:Tror motorhøyden blir bra, men sørg for at ikke bakkant av bunn av kassa kommer for langt ned på stamme når motor står i øverste stilling.
Mao sørg for at anti vent plata aldri står over bunn på kassa, selv med motor i høyeste stilling. jfr fiskebåtforskriften.
Høyden på det nye akterspeilet er nå ca 600mm, så det skulle det være klaring. Men hva mener du med referansen til den forskriften? Skummet gjennom den her om dagen, men finner ingenting om høyden på påhengere der
smiley skrev On 12.4.2017 at 7.48:Om høyden mot formodning skulle bli helt feil, og du ikke får nok justeringsmulighet så har du jo f.eks en nødløsning her da. Den smaleste ned 2,5" setback: http://www.bobsmachine.com/Convertable-MJ5-25-or-5-setback-manual-jack-plate-200-HP-MAX-100-205000.htm Det skulle ikke forundre meg om du var i stand til å lage noe like bra selv, med enda mindre setback.
Den ideen der har ligget i bakhodet hele tiden. Ravns Garage der jeg kjøpte motoren er jo forhandler av disse sakene, han var også inne på å montere heis. Men økonomivarianten er jo den du linker til der. Den vil jo også gi mindre setback, og vekten blir vesentlig lavere enn med lift. Det interessante med en slik løsning er jo også at man kan fintune høyden på motoren uten å ta båten på land og all den skruingen det drar med seg. Jeg ser vel for meg at det er en overkommerlig jobb å lage en slik brakett av fire vinkeljern. Slissespor i to av dem, og en justeringsskrue for høydejustering
Ellers har jeg fått støpt litt til.
De to panelene som blir bunn av kassa er fremstilt. Her er det tilpassing av maler.
Så la jeg malene på støpebordet og maskerte rundt med litt overmål.
Ytterlaminat ferdig støpt, og divinycell lagt ned. 20mm divinycell den gangen her. Måtte spare resten av plata med 40mm til avstivningsskottene.
Tilpassing av duk. La et lag 450g CSM og to lag 600g duk på innsiden.
Ferdig støpt
Denne gangen var det svart gelcoat i spannet
Så var det å slipe vekk gelcoat 60-70mm inn på alle platene. Skal si det så ut etter den jobben
Og montering
Det var alt for i dag, så får jeg se om jeg får begynt å støpe sammen i morgen.