Komodo
Etter litt grubling besluttet jeg at jeg ville ha litt bedre anlegg for plata som kommer oppå kassa. Valgte derfor å lime på noen biter av divinycell, så det ble ettermiddagens lille prosjet
Divinycellbiter tilpasses og rundes av. Gikk for 40mm til dette.
For å lime fast bitene brukte jeg egenkomponert sparkel. Den består av polyester med slipestøv av glassfiber/polyester og litt biter av glassfiber. Bruker litt rause mengder for å fylle opp ugjevnheter. På forhånd var divinycellen og underlaget primet med polyester.
Så ble bitene klasket på og spent fast med noen tynne trelekter og tvinger. Her er lektene tatt av og divinycellen har fått seg et strøk polyester. Men jeg var litt kjapt ute med det siste strøket, for før jeg støper over dette må jeg tilpasse litt med slipemaskinen.
Vel, det var dagens lille oppdatering. God natt alle sammen
Lagt til:
Med dette oppdaget jeg jo også at jeg ikke hadde tenkt langt nok når jeg lagde panelene til kassa. På sideplatene burde jeg jo ha latt divinycellen gå helt opp for å få litt areal på toppen. Men, men, sånn blir det når man bare lager et eksemplar, det blir nok en del tabber. Men om noen skal gå på noen lignende prosjekter så kan det jo være greit at andre har gjort tabbene på forhånd