Komodo
Ja, det skulle selvsagt være 1:6,5. Planen var i utgangspunktet 1:6, men senere så jeg at andre opererte med enda større forhold. Men nå spiller vel farten inn her også. Jo fortere det går jo mindre vil vel vannet komme opp bak? Dvs. at med større motor trenger man et større forhold. Tenkere jeg rett da?
Ellers har jeg kommet et hakk lenger med sliping og støping, men selvsagt ikke så langt som jeg håpet... Hadde håpet at jeg skulle vært ferdig med utbedringene i skroget nå, men dengang ei. Skadene i skroget har vært dypere og styggere enn forventet, så det har blitt flere runder med sliping og støping. I tillegg må alle steglistene slipes og sparkles opp, det har jeg så vidt begynt med.
Noen bilder.
Obs.. og der fikk jeg ikke lov til å laste opp bilder??? Får beskjed om at de må være jpeg osv, men det er de jo... Får prøve igjen siden.
Uansett. Har utbedret syv skader i skroget pluss litt av steglistene, og har to store skader samt litt av kjølen igjen, så det skal gå bra. Har også fått tid til å prefabrikere litt mer deler til stagene i motorkassa. Jeg hadde også noen bilder av skrapene som det var snakk om lenger opp, men det får være til jeg får lov til å laste opp bilder