Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Under svært god inspirasjon og mange gode råd fra Komodo har undertegnede i dag i moden alder debutert som båtlapper ?

Vi traff et godt kjent skjær i 2-3 knop med jolla i sommer. Ikke store smellen, men det var bråstopp ?

Jolla har ligget en ukes tid på land og tørket. Jeg har handlet inn alt nødvendig på Biltema. 450grams matte. Polyester, herder, rulle, sandpapir og masse engangshansker som tåler kjemisk belastning :-) 

såra stolthet... greit det var jeg som kjørte jolla ?

IMG_9248.JPG.e36c11b4443d52d9b1a63f93dc1fd92b.JPG

Dette forklarer saltvannet som har pipla inn i rimmet i baugen...

IMG_9285.JPG

På innsiden teipet jeg over hullet slik at polyester ikke skulle renne gjennom båten. 

IMG_9286.JPG

Polyester og herder målt opp med sprøyter. 1,5% herder. Biter klippet til i økende størrelse. 

IMG_9284.JPG

Det røde er sprit tusjen jeg tegnet opp med. Kanten markerer også pussekanten på støpeområdet. 

IMG_9287.JPG

Den blå maskeringen er for bunnstoff som skal på senere i helgen.

Inni rommet i baugen på jolla var også gelcoaten sprukket. Her er det nå sparklet over. 

Etter dette har jeg lagt på et par lag gelcoatsparkel. Skal pusse forsiktig ned før jeg bunnstoffer

jolla er forøvrig en Zodiac Cadet Rib

takk til Komodo for super hjelp. Dette var morro ?

Bitteliten

Bitteliten

Under svært god inspirasjon og mange gode råd fra Komodo har undertegnede i dag i moden alder debutert som båtlapper ?

Vi traff et godt kjent skjær i 2-3 knop med jolla i sommer. Ikke store smellen, men det var bråstopp ?

Jolla har ligget en ukes tid på land og tørket. Jeg har handlet inn alt nødvendig på Biltema. 450grams matte. Polyester, herder, rulle, sandpapir og masse engangshansker som tåler kjemisk belastning :-) 

IMG_9285.JPG

På innsiden teipet jeg over hullet slik at polyester ikke skulle renne gjennom båten. 

IMG_9286.JPG

Polyester og herder målt opp med sprøyter. 1,5% herder. Biter klippet til i økende størrelse. 

IMG_9284.JPG

Det røde er sprit tusjen jeg tegnet opp med. Kanten markerer også pussekanten på støpeområdet. 

IMG_9287.JPG

Inni rommet i baugen på jolla var også gelcoaten sprukket. Her er det nå sparklet over. 

Etter dette har jeg lagt på et par lag gelcoatsparkel. Skal pusse forsiktig ned før jeg bunnstoffer

Bitteliten

Bitteliten

Jolla har ligget en ukes tid på land og tørket. Jeg har handlet inn alt nødvendig på Biltema. 450grams matte. Polyewter, herder, rulle, sanpapir og masse engangshansker som tåler kjemisk belastning :-) 

IMG_9285.JPG

IMG_9286.JPG

IMG_9284.JPG

IMG_9287.JPG

Bitteliten

Bitteliten

Vi traff et godt kjent skjær i 2-3 knop led jolla i sommer. Ikke store smellen, men det var bråstopp ?

Jolla har ligget en ukes tid på land og tørket. Jeg har handlet inn alt nødvendig på Biltema. 450grams matte. 

Litt overraska da jeg pussa ned for hånd, for det viste seg at glassfiberen var delaminert gjennom. Det forklarer saltvannet som har pipla inn i rommet i baugen 

Ser jammen ut til at det har gått bra, selvom regnet kom akkurat da siste lag gelcoat ble lagt på. IMG_9248.JPG.e36c11b4443d52d9b1a63f93dc1fd92b.JPG

IMG_9284.JPG

IMG_9285.JPG

IMG_9286.JPG

IMG_9287.JPG

• Create New...