Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Steglister:  Imponerende sliping :thumbsup: og utvikling av slipeteknikker :thumbsup:

 

Sone 2: Her er skroget nøytralt og du beholder linjen

 

Sone 3: Du ønsker ikke et konkavt skrog. Er skroget slik fra dag en (iht til forma ? ) eller er dette et resultat av modifiseringer av stringere ved de mange reparasjonene det har vært igjennom ? vi diskuterte dette om bruk av rettholt under bunnen ifm de nye stringerne.  Dersom ikke skroget er designet slik ville jeg seriøst vurdert å sparkle det opp for å fjerne cup'ingen, den er ikke god for noe...

 

Sone 4: Som sone 3.

 

Sone 5: (steglist) dette er det utrolig mange artige muligheter, jeg kommer med noen forslag senere (trenger tid til å tegne og forklare)

 

Sone 0: (overgang mellom bunn og skrogside) 

  • anbefaler å avslutte skrogside med negativ vinkel til samme høyde som du vil stoffe. Hensikten er å holde mest mulig av sidene på klossene/skiene tørre... dette vil også virke positivt i sving i høy hastighet.
  • anbefaler å avslutte bunnen også med negativ vinkel eller ved å støpe/lime inn en syrefast platebit for å få et skarpt hjørne og negativ vinkel.

Klosser/ski endeavsluttning: er ikke helt sikker på hvordan du planlegger den avsluttingen, vil bare oppfordre til negativ avslutting ( vel vitenede om det ikke blir meg som skal sloss med duken rundt alle de negative kantene...)  

 

Ivar: Dette skroget bærer på shine, ikke på kjøl. Selv med 145hk bensin har du full kontakt på hele bredden av vått areal. Det klarer ikke å klatre opp på siste steglist. Om Komodo velger å la klossene/skiene falle av og følge kjøllinjen vil man 

 

dieselfan

dieselfan

Steglister:  Imponerende sliping :thumbsup: og utvikling av slipeteknikker :thumbsup:

 

Sone 2: Her er skroget nøytralt og du beholder linjen

 

Sone 3: Du ønsker ikke et konkavt skrog. Er skroget slik fra dag en (iht til forma ? ) eller er dette et resultat av modifiseringer av stringere ved de mange reparasjonene det har vært igjennom ? vi diskuterte dette om bruk av rettholt under bunnen ifm de nye stringerne.  Dersom ikke skroget er designet slik ville jeg seriøst vurdert å sparkle det opp for å fjerne cup'ingen, den er ikke god for noe...

 

Sone 4: Som sone 4.

 

Sone 5: (steglist) dette er det utrolig mange artige muligheter, jeg kommer med noen forslag senere (trenger tid til å tegne og forklare)

 

Sone 0: (overgang mellom bunn og skrogside) 

  • anbefaler å avslutte skrogside med negativ vinkel til samme høyde som du vil stoffe. Hensikten er å holde mest mulig av sidene på klossene/skiene tørre... dette vil også virke positivt i sving i høy hastighet.
  • anbefaler å avslutte bunnen også med negativ vinkel eller ved å støpe/lime inn en syrefast platebit for å få et skarpt hjørne og negativ vinkel.

Klosser/ski endeavsluttning: er ikke helt sikker på hvordan du planlegger den avsluttingen, vil bare oppfordre til negativ avslutting ( vel vitenede om det ikke blir meg som skal sloss med duken rundt alle de negative kantene...)  

 

Ivar: Dette skroget bærer på shine, ikke på kjøl. Selv med 145hk bensin har du full kontakt på hele bredden av vått areal. Det klarer ikke å klatre opp på siste steglist. Om Komodo velger å la klossene/skiene falle av og følge kjøllinjen vil man 

 



×
×
  • Create New...