Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Fikk ikke trykket enter

Takk for hyggelige ord @Tor Arild  og @Olsen83 :flag_bp:

Sitat

før du vasker den med aceton, så er det veldig lurt å tape den med papirtape et par ganger. Masser den tapede rullen godt og dra tapen av. 

Etter to ganger taping og acetonvask er mange og nitti prosent av løshårene i rullen fjernet. 

Det var jo også et veldig smart triks! Skulle ha visst om det før, utrolig irriterende å drive å plukke ut lodotter i finnishstrøket :worry:

Har dere noen tips til gode ruller? Ser at Knude nevner langhåret rulle. På så stort areal som det blir inni båten er det kanskje lurt å bruke store ruller, ikke den lille typen, eller hva tror dere om det? 

Olsen83 skrev for 3 timer siden:

Er snart klart for bruk jo :yesnod:  

Husker ikke om jeg tippa farta tidligere, men ville først antatt rundt 30 til 33 knop på topp, men nå vil jeg anta at du ikke kommer over 30 på topp? 

Ja, hjelper nå :thumbsup: For min del tviler jeg vel på om jeg kommer over 25 knop. Hvis den ikke drar i plan med hummerteiner og agnbøtte er der krise, da må jeg ha større motor :sweat:

Sitat

Skal bli spennende å se hvordan den oppfører seg i sjøen til høsten med alt av teiner og utstyr lastet opp..

:yesnod:

Fikk tak i litt mer 600g matte i dag, så da var det å fortsette med å klippe og rive.

DSC_5559.JPG.d079ada84fd97e061b18cf6aaec8df1b.JPG

Hadde håpet å få støpt helt fram på den ene siden før kvelden, men der måtte jeg gi meg. Kom godt over halvveis da. Jeg syntes plata bak ble litt tynn, så der skal jeg legge på litt mer. Det jeg støpte på siden i dag består av fire lag med forskjøvet skjøter. 1 lag 450g, 1 lag 600g, og til slutt 2 lag 150g. Det ble også en ny erfaring med den 150g matta. Den var faktisk ganske genial for å dekke over skjøter. Rullet ut en lengde på 2,5m og kløyv på midten, så på den er det ingen skjøter på det jeg har støpt nå.

DSC_5561.JPG.af765944a9d51867a44e4ee4e984ca8a.JPG

Komodo

Komodo

Fikk ikke trykket enter

Sitat

før du vasker den med aceton, så er det veldig lurt å tape den med papirtape et par ganger. Masser den tapede rullen godt og dra tapen av. 

Etter to ganger taping og acetonvask er mange og nitti prosent av løshårene i rullen fjernet. 

Det var jo også et veldig smart triks! Skulle ha visst om det før, utrolig irriterende å drive å plukke ut lodotter i finnishstrøket :worry:

Har dere noen tips til gode ruller? Ser at Knude nevner langhåret rulle. På så stort areal som det blir inni båten er det kanskje lurt å bruke store ruller, ikke den lille typen, eller hva tror dere om det? 

Husker ikke om jeg tippa farta tidligere, men ville først antatt rundt 30 til 33 knop på topp, men nå vil jeg anta at du ikke kommer over 30 på topp? 

Ja, hjelper nå :thumbsup: For min del tviler jeg vel på om jeg kommer over 25 knop. Hvis den ikke drar i plan med hummerteiner og agnbøtte er der krise, da må jeg ha større motor :sweat:

Sitat

Skal bli spennende å se hvordan den oppfører seg i sjøen til høsten med alt av teiner og utstyr lastet opp..

DSC_5559.JPG.d079ada84fd97e061b18cf6aaec8df1b.JPG

DSC_5561.JPG.af765944a9d51867a44e4ee4e984ca8a.JPG

Komodo

Komodo

Tor Arild skrev for 17 timer siden:

• Create New...