Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

alphaman skrev On 13.9.2018 at 9.14:

Neste prosjekt må bli scand baltic til open bade båt .blir bra nå  .lurer fælt på hvordan denne blir på sjøen?

:lol: Ja, det hadde vært noe! Lurte egentlig litt på å ribbe ned en Princess i størrelsen 35-40 fot og lage jolle av :giggle:  Liker tanken på et solid og sjøsterkt skrog med nok power :yesnod: Ellers, er også veldig spent på hvordan dette vil oppføre seg i sjøen. Blir det suksess eller fiasko? Eller kanskje noe midt mellom :confused:

Krimart skrev On 13.9.2018 at 13.12:

hva med ventil styrt av en app på mobiltelefonen? 

Alt er mulig, men nå så jeg nettopp her om dagen at de ventilene er ganske dyre, så det utgår. Men nå er jo uansett pumpa plassert over vannlinja :smiley:

hanto1 skrev On 13.9.2018 at 13.23:

Du får sammenligne med Sportling 610 når du kommer på sjøen. Den har samme grunnskrog. Du kan evt masseprodusere som "Fiskling 20" Ser veldig bra ut dette!

Som @ivar sier har båten min et Aqualift-skrog, mens Sportling er basert på GT-skroget, så de er nok litt forskjellig. Jeg har vel uansett liten mulighet til å sammenligne så vidt jeg kan se. Derimot, som jeg tidligere har nevnt opp til flere ganger, så er det en kan lenger ut på øya her som har ei hjemmelaget Dracojolle med påhenger. Han kjøpte et skrog fra konkursboet og innredet det selv. Usikker på om han har Aqualift eller GT, men det er uansett lettere å få sammenlignet med ham. Han har 60 eller 70 hk bakpå. Den fungerer helt fint, men jeg forstår det slik at han ikke får den helt "ut av vannet". Før jeg begynte på dette anbefalte han meg å gå for 90 eller mer, og det var jo derfor jeg kjøpte den motoren jeg har. Vi får se. Har forøvrig jobbet litt videre med montering. Prøver å laste opp noen bilder, men nå streiker enter-tasten igjen :headbang:  ( @VegJoh, hvor er du :giggle: )

Komodo

Komodo

alphaman skrev On 13.9.2018 at 9.14:

Neste prosjekt må bli scand baltic til open bade båt .blir bra nå  .lurer fælt på hvordan denne blir på sjøen?

:lol: Ja, det hadde vært noe! Lurte egentlig litt på å ribbe ned en Princess i størrelsen 35-40 fot og lage jolle av :giggle:  Liker tanken på et solid og sjøsterkt skrog med nok power :yesnod: Ellers, er også veldig spent på hvordan dette vil oppføre seg i sjøen. Blir det suksess eller fiasko? Eller kanskje noe midt mellom :confused:

Krimart skrev On 13.9.2018 at 13.12:

hva med ventil styrt av en app på mobiltelefonen? 

Alt er mulig, men nå så jeg nettopp her om dagen at de ventilene er ganske dyre, så det utgår. Men nå er jo uansett pumpa plassert over vannlinja :smiley:

hanto1 skrev On 13.9.2018 at 13.23:

Du får sammenligne med Sportling 610 når du kommer på sjøen. Den har samme grunnskrog. Du kan evt masseprodusere som "Fiskling 20" Ser veldig bra ut dette!

Som @ivar sier har båten min et Aqualift-skrog, mens Sportling er basert på GT-skroget, så de er nok litt forskjellig. Jeg har vel uansett liten mulighet til å sammenligne så vidt jeg kan se. Derimot, som jeg tidligere har nevnt opp til flere ganger, så er det en kan lenger ut på øya her som har ei hjemmelaget Dracojolle med påhenger. Han kjøpte et skrog fra konkursboet og innredet det selv. Usikker på om han har Aqualift eller GT, men det er uansett lettere å få sammenlignet med ham. Han har 60 eller 70 hk bakpå. Den fungerer helt fint, men jeg forstår det slik at han ikke får den helt "ut av vannet". Før jeg begynte på dette anbefalte han meg å gå for 90 eller mer, og det var jo derfor jeg kjøpte den motoren jeg har. Vi får se. Har forøvrig jobbet litt videre med montering. Prøver å laste opp noen bilder, men nå streiker enter-tasten igjen :headbang: 

• Create New...