Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Man kan nok ikke uten videre anta at en Spitfire/Nemesis vil løfte akterskipet. Propeller finnes i ymse design, og hekkløft tror jeg ikke er Spitfire sin sterke side. Det jeg opplevde var jo at 4bl ikke slipper like lett i sving som 3bl.

Jeg kan ikke kutte ned mitt akterspeil uansett, så da ble den kjempeenkleste løsningen annen propell :saint:

Tror jeg hadde prøvd det først uansett, istedenfor å gå til mere arbeidskrevende tiltak. Dypere montert motor gir dessuten økt motstand i vannet, og dårligere fart.

 

Nemesis propellen koster forøvrig kr 1617 hos Ravns med 17" stigning

 

https://www.ravnsgarage.no/nemesis-13-0x17

 

Og kr 1673 med 15" stigning

 

https://www.ravnsgarage.no/nemesis-13-4x15

Teerex

Teerex

Man kan nok ikke uten videre anta at en Spitfire/Nemesis vil løfte akterskipet. Propeller finnes i ymse design, og hekkløft tror jeg ikke er Spitfire sin sterke side. Det jeg opplevde var jo at til tross for ørlite mindre diameter så slipper ikke 4bl like lett i sving som 3bl.

Jeg kan ikke kutte ned mitt akterspeil uansett, så da ble den kjempeenkleste løsningen annen propell :saint:

Tror jeg hadde prøvd det først uansett, istedenfor å gå til mere arbeidskrevende tiltak. Dypere montert motor gir dessuten økt motstand i vannet, og dårligere fart.

 

Nemesis propellen koster forøvrig kr 1617 hos Ravns

 

https://www.ravnsgarage.no/nemesis-13-0x17

Teerex

Teerex

Man kan nok ikke uten videre anta at en Spitfire vil løfte akterskipet. Propeller finnes i ymse design, og hekkløft tror jeg ikke er Spitfire sin sterke side. Det jeg opplevde var jo at til tross for ørlite mindre diameter så slipper ikke 4bl like lett i sving som 3bl.

Jeg kan ikke kutte ned mitt akterspeil uansett, så da ble den kjempeenkleste løsningen annen propell :saint:

Tror jeg hadde prøvd det først uansett, istedenfor å gå til mere arbeidskrevende tiltak. Dypere montert motor gir dessuten økt motstand i vannet, og dårligere fart.

Teerex

Teerex

Man kan nok ikke uten videre anta at en Spitfire vil løfte akterskipet. Propeller finnes i ymse design, og hekkløft tror jeg ikke er Spitfire sin sterke side. Det jeg opplevde var jo at til tross for ørlite mindre diameter så slipper ikke 4bl like lett i sving som 3bl.

Jeg kan ikke kutte ned mitt akterspeil uansett, så da ble den kjempeenkleste løsningen annen propell :saint:

Tror jeg hadde prøvd det først uansett, istedenfor å gå til mere arbeidskrevende tiltak.



×
×
  • Create New...