Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter ca 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

Jeg kjører like godt på Biltemas 10W-30 utenbordsolje. Tror ikke motoren ser forskjell uansett :giggle:

Den tar jo over 5 liter så her gjelder det å ikke sløse...

 

 

manualer.jpg

 

 

 

 

IMG_2454.JPG

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter ca 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

Jeg kjører like godt på Biltemas utenbordsolje. Tror ikke motoren ser forskjell uansett :giggle:

Den tar jo over 5 liter så her gjelder det å ikke sløse....

10W-30 som er foreskrevet til min.

 

 

manualer.jpg

 

 

 

 

IMG_2454.JPG

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter ca 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

Jeg kjører like godt på Biltemas utenbordsolje. Tror ikke motoren ser forskjell uansett :giggle:

Den tar jo over 5 liter så her gjelder det å ikke sløse....

10W-30 som er foreskrevet til min.

 

 

manualer.jpg

 

olje.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter ca 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

Jeg kjører like godt på Biltemas utenbordsolje. Tror ikke motoren ser forskjell uansett :giggle:

Den tar jo over 5 liter så her gjelder det å ikke sløse....

10W-30 som er foreskrevet til min.

 

 

manualer.jpg

olje.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter ca 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

Jeg kjører like godt på Biltemas utenbordsolje. Tror ikke motoren ser forskjell uansett :giggle:

Den tar jo over 5 liter så her gjelder det å ikke sløse....

 

 

manualer.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter ca 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

 

manualer.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

Pluggene tok jeg ut i fjor og sjekket etter knapt 100 timers drift. De var bortimot som nye, så ikkeno stress med å bytte dem iallefall.

Men hovedanoden byttet jeg siden jeg hadde ny liggende, selv om den gamle var langt ifra mye tært.

Har heller den gamle liggende i reserve i tilfelle behovet skulle oppstå en dag.

 

 

manualer.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for de fleste med relativt moderat bruk.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig pga. impellerens tilstand.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

Tenker at jeg kanskje bytter impeller til neste år når det blir ca 5 år siden motoren ble tatt i bruk.

 

 

manualer.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

Apropos impeller så mener jeg 5-6 år kan være et passende intervall for mange.

Har byttet noen impellere på div. motorer og svært sjelden har det vært nødvendig.

Byttet etter 5-6 år på en Honda 90 jeg hadde før, og kunne egentlig ikke se forskjell på gammel og ny impeller.

Boka sier vel 3 år men det er jo fordi de må ta sine forholdsregler, og verkstedene skal jo også tjene litt penger.

 

 

manualer.jpg

Teerex

Teerex

Ja men dette blir jo spennende. Takk for tilliten.

Heldigvis er jeg veldig langt unna hvis det skulle vise seg at propellen er bare ræva :giggle:

 

Quickstor bruker jeg hver høst, så er jeg ganske sikker på at bensinen på den fulle tanken holder akseptabel kvalitet når sesongen starter.

 

Jeg har intet mindre enn to servicemanualer til min, en fra 2014 og en fra 2016. 

Bestilte egentlig den nyeste fra Ravns i 2017, men fikk den gamle av en eller annen grunn.

Glemte å gjøre noe med det, og fikk den nye til god pris nå :saint:

 

 

manualer.jpg



×
×
  • Create New...