Komodo
dieselfan skrev for 5 timer siden:Endelig en ny episode ?
Det du regner som "småting" Komodo kan vel ta mange av oss andre månedsvis ?
Har du fått oppdatert deg på det tapte da Det blir jo stadig litt rusling i garasjen, selv om ikke så mye blir gjort. Akkurat nå forsøker jeg å få til en løsning for å dempe slagene i plotteren. Her er en test. Ser ut til å funke bra, spørsmålet er om jeg har plass...
Har også såvidt begynt på en ny luketil benken på styrekonsollen. Det skar jeg til en finerplate helt midlertidig i fjor. Planlegger en luke i glassfiber med divinycellkjerne. Utfordringen er at jeg vil ha en liten dryppkant, men jeg tror jeg har pønsket ut en løsning på det nå.
Jens_P skrev for 2 timer siden:Impellerpumper er ikke glad i tørrkjøring. Ville sett mer i retning av sirkulasjonspumpe. I og med at pumpe kommer lavere enn en vannfylt dørk trenger du ikke selvsugende pumpe. Annen utfordring blir frostsikring, du kommer ikke til å få tømt denne pumpa helt for vann.
Det er gode tanker Jens P! Men jeg vil i tilfelle ha pumpa over vannlinja. Se dettebildet av hvordan spylepumpa er montert.
Men jeg er meget åpen for om det er andre pumper som er mer egnet enn impellerpumpe. Tørrkjøring blir det uansett ikke snakk om. Det blir i tilfelle for å få ut vann bak når jeg ligger i ro med stengt lenseventil og har vann i båten. Det beste hadde vært i pumpe som tåler litt rusk av det slaget som følger med teinene osv. Men ved nærmere ettertanke ser jeg jo nå at den ideen vil fungere dårlig. Straks det ene lensepunktet er over vann vil pumpa suge luft...