Jump to content

Edit History

Petterøe

Petterøe

Våger meg på et spørsmål. Jeg har satt i stand en 94 mod Ibiza 20 Touring. I hovedsak har det dreid seg om å renovere alt elektrisk, tank, alt treverk, og ny motor. Den har (som ganske mange) sånne Ibizaer, vært under vann. Båttypen har en noe suspekt selvdrenering. En V-renne med drenering til bunnen av båten. På denne båten står sjøvann oppe i renna allerede før folk går ombord. Har sammenlignet med maken båter, det er likt på disse. Altså en noe suspekt dreneringskonstruksjon (?). Har vridd hodet litt, og fundert på om støping av flytepontonger på hver side av motoren kan løfte båten litt der bak.

I forbindelse med støping med divinycell lurer rett og slett på hvorfor du ikke brukte divinycell i hjørnene på ditt støp? Eller rettere, er det noe som tilsier at dette ikke skal gjøres? 

1478022428.jpg.92a7cfe15fb5a129ffce8bdce9bf0ffb.jpg

Jeg vurderer å bygge kassene av kjernemateriale (mer som lego), avrunde, og støpe på dette, pusse, og coate. Jeg tenker å la motoren stå der den står, og bygge på sidene, så nært inn til motor som mulig. Utfordringen blir å beholde/plassere trimflaps..

Petterøe

Petterøe

Våger meg på et spørsmål. Jeg har satt i stand en 94 mod Ibiza 20 Touring. I hovedsak har det dreid seg om å renovere alt elektrisk, tank, alt treverk, og ny motor. Den har (som ganske mange) sånne Ibizaer, vært under vann. Båttypen har en noe suspekt selvdrenering. En V-renne med drenering til bunnen av båten. På denne båten står sjøvann oppe i renna allerede før folk går ombord. Har sammenlignet med maken båter, det er likt på disse. Altså en noe suspekt dreneringskonstruksjon (?). Har vridd hodet litt, og fundert på om støping av flytepontonger på hver side av motoren kan løfte båten litt der bak.

I forbindelse med støping med divinycell lurer rett og slett på hvorfor du ikke brukte divinycell i hjørnene på ditt støp? Eller rettere, er det noe som tilsier at dette ikke skal gjøres?  +

1478022428.jpg.92a7cfe15fb5a129ffce8bdce9bf0ffb.jpg

Jeg vurderer å bygge kassene av kjernemateriale (mer som lego), avrunde, og støpe på dette, pusse, og coate. Utfordringen blir å beholde trimflaps..

• Create New...