Komodo
Gullfisk skrev for 13 timer siden:Hvor stor er egentlig den rotekassa di, Komodo?
tilplan skrev for 13 timer siden:Tipper den er omtrent som en vanlig dobbeltgarasje
Noe sånt Noen ganger lønner det seg å være skrotnisse og ta vare på det andre kaster, det har berget meg ut av mange situasjoner (senest i dag)
ivar skrev for 13 timer siden:Evt skjært bunnen ut av en slik sammenleggbar grønnsakkasse i plast..?
Ja det var slike ting jeg tenkte på, men etter å ha grublet lenge å vel uten å få noen gode ideer falt jeg ned på å støpe ei enkel glassfiberplate.
Ellers gikk det litt i vasken for meg i dag. Vi koblet til sirkulasjonspumpe for å lufte styringen, og da lakk det olje fra rattpumpa
Har hatt litt lekkasje der før også, men jeg har trodd at det har kommet ut av luftingen pga ei luftboble i styresylinderen. I dag så vi at det kom ut fra simmerringen på rattakselen. Demonterte rattet og et lite lokk bak rattet, da kom tetningen til syne.
Trykte litt på ringen med skyvelæret, og da oppdaget jeg at den kunne beveges litt innover! Trykte litt hardere, og da fikk jeg trykket den ca 2,3mm inn.
Så jeg lurer på om det egentlig skulle ha ligget en liten ring/skive bak det dekselet for å trykke inn den simmerringen. Noen som har skrudd på disse pumpene som vet? Denne rattpumpa fikk jeg av en kompis for mange år siden. Den har aldri vært brukt, men jeg mistenker at noen har skrudd på den...
Dreide meg uansett en 2,3mm tykk ring av POM som jeg la imellom. Det virket som om det gjorde susen, for ved neste forsøk var det tett
Satser på et nytt forsøk på å få stoffet og tatt service på motoren i morgen
Lagt til:
For de som måtte lure er simmerringen 20/32/7. Hvis man skal bytte den er det bare å sette litt lufttrykk på påfyllingen så spretter den ut. Denne tetter kun for tanken, ikke noe trykk.