Komodo
Morten_L skrev for 3 timer siden:Alltid like interessant med oppdateringene dine! Den båten må være noe av det mer gjennomtenkte og gjennomførte som farter rundt i fjorden
Takk for veldig hyggelig kommentar Morten_L Det er jo ikke de helt store tingene som skjer lenger, men det er fremdeles noen småting som må justeres for at det skal fungere.
SitatAng plotteren er det nok autopiloten som spiller deg et puss, når du har autopilot i systemet henter plotteren kurs og dermed dreier skjermbildet etter autopiloten kurs. Siden dette var sjøsetting gjetter jeg du ikke har rukket å gjøre ferdig den delen av oppsettet av autopiloten som skal gjøres på sjøen? En av tingene som gjøres der er konfigurering av kompasset.
Det tenkte jeg faktisk ikke på!
Og nei, jeg har ikke fått satt opp plotteren. Har du Lawrence instrument? I går før jeg dro ut lastet jeg ned oppdatering til softwaren på plotteren på et SD kort, men oppdateringen gjorde jeg ikke før etter at jeg hadde vært ute. Pila viste fremdeles feil etter å ha oppdatert, men jeg har ikke satt opp piloten på plotteren ennå. Har ikke funnet ut hvordan jeg gjør det rett og slett. Synes det er litt dårlig at det ikke fulgte med en manual i esken med piloten som beskriver hvordan jeg gjør oppsettet
@Jens_P; gøy å se at det er folk på Island som også må modifisere Dracoen til sitt bruk I tillegg til mer oppdrift bak så endrer jo dette planingsterskel og litt andre egenskaper også. Jeg har aldri vært på Island, men den holmen ligger jo litt utsatt til, så jeg vil tro det kan være litt sjø rundt der. Greit med litt mer oppdrift bak da. Det jeg har erfart med den påstøpte kassa bak i kombinasjon med XL stamme og høyt montert motor er at jeg nesten uansett forhold kan bakke opp mot sjøen. Blir det mye sjø så gir den kassa enormt med oppdrift, og slår sjøene over så brytes de mot det originale akterspeilet.
Lagt til:
Fant en demovideo på oppsettet nå
Så da får jeg gjøre et forsøk på å få dette til å fungere. Hadde vært greit å hatt dette på papir når man står nede i båthavna og knoter men ...