bergetun Startet 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2015 (redigert) Hei, Skal hente ny båt i helgen (Fredrikstad - Bergen). Båten har ikke AIS, så jeg tenkte jeg skulle bruke mAIS, slik at venner og familie kan følge med på ferden rundt kysten. Problemet er at jeg ikke får mAIS til å funke. Får følgende feilmelding "Login Error, Login failed . invalid credentials or Network not available" Jeg har rett brukernavn/passord og jeg er koblet til nettverk. Noen som har peiling på hva som er galt ? Selv om denne feilmeldingen dukker opp, så ser det ut som lokasjonen min blir sendt. Men den dukker ikke opp på Marinetraffic.com ( MMSI : 912576035 Redigert 15.Oktober.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 15.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 (redigert) http://i.imgur.com/hgl9Ggc.jpg Redigert 15.Oktober.2015 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Noreide Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Litt usikker på hvorfor du får login error, men at ikke posisjonen blir plottet på kartet kan være at du er for mye på land. Lurer på om de har et filter som gjør at posisjonen bare blir plottet ved sjøen/ kai. Sitér dette innlegget Link to post
Noreide Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Victoria call sign. LK949 viser på Landås den.. Regner med det er deg da det er ca. samme posisjon Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 15.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Noreide: Jeg klarer ikke å søke opp verken på LK949 eller på MMSI nummer. Søkte du vanlig på marinetraffic.com ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Jeg fant også båten på MT. Men jeg søkte ikke, flyttet meg bare i kartet etter posisjonen du oppga. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
bergetun Svart 15.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 http://www.marinetraffic.com/en/ais/index/search/all/keyword:LK949%20/search_type:9/_:1c9369a9d49c05c24b1be3e6d5225df0 På den linken får jeg ikke noe resultat. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 15.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 ahhm, jeg fant den på kartet jeg også, men det er ikke mulig å søke den opp og bookmarke den Sitér dette innlegget Link to post
Langedahl Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Gikk ganske lang tid når jeg registrerte meg, til å begynne med så jeg bare båtens navn på MT Etter en tid viste den mmsi nr når jeg scrollet opp vinduet med båtens data. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.