Elise Startet 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2015 Er det noen som har erfaring med møbelruskinn til trekking av salong inne i båt? Har hørt om alcantara, men det ble brukt noe som ligner i en tidligere båt vi hadde, og det var vi veldig fornøyde med. Etterligningen vet vi ikke hva heter, den ble kjøpt inn av den som trakk om salongen og kostet rundt 450kr pr.meter. Leste her på båtplassen om en som hadde trukket om med møbelruskinn, men det skrukket pga lite stretch. Sitér dette innlegget Link to post
JTIversen Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Alcatara, Dinamica, og Comfort er microfiberstoff som passer godt til båt. Ru-skinn er i mine øyne ikke egnet til båt da det ikke tåler fuktighet særlig godt. Jeg ville gått for Dinamica eller Comfort da disse prismessig kommer bedre ut enn Alcantara Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 16.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Vet du hvor en kan få kjøpt Dinamica og Comfort, har søkt litt på dette uten å finne forhandlere. Jeg sliter også med å finne forhandlere av Alcanrara. Nå er dette inne i en lukket båt så det skal være rimelig tørt der.. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Nirox er tøft. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
MaSa Svart 17.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Nirox er jo det samme som alcantara. Jeg har kjøpt inn stoff nå, bluesea stoff! Halve prisen av nirox, og akkurat dem samme egenskapene og kvalitetene. Syersken ble overrasket da hun så stoffet og kvaliteten. Det ser og føles omtrent helt likt ut som nirox. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
ebonita Svart 17.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 (redigert) Hej Elise, Jasså det är dags att klä om... Hoppas att Du lägger ut lite info om de fortsatta erfarenheterna av projektet, vem som syr till Dig, kanske lite kostnadsantydningar, och till sist hur nöjd Du blir. Alcantara har jag i salongen och det har hållit i 15 år nu, men någonstans kommer väl tiden för byte. Att leva upp till Princess-kvalitet på tapetseriarbetena blir väl en utmaning... :yesnod: Redigert 17.Oktober.2015 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Vi vurderer å trekke om salongen og to seteren, det er et par sår i den og ikke yndlingsfargene.. Har forespurt en lokal syerske som vi benyttet på forrige båt. Bluesea stoff, hva er det og hvor har du kjøpt det MaSa ? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 8.November.2015 Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 (redigert) Slik ble mitt nå med bluesea ! I følge syersken så virket stoffet veldig bra, og likt nirox Bluesea brukes vel nå i blant annet Askeladden, windy , Nordkapp om jeg ikke leste feil. Redigert 8.November.2015 av MaSa (see edit history) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.