svendmb Startet 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2015 Hadde oppe intercooleren for å rense den, og oppdaget da til min forskrekkelse noen små krakkeleringer/sprekker i bunnen av huset. Ser rent og pent ut under, ingen tegn til lekkasje. Noen som har vært borti tilsvarende? Er det mulig å reparere? Er det nødvendig å reparere? Ny er fryktelig dyrt... Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 16.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2015 Hvis du ikke har lekkasje, er det vel bare å se det an? Ny koster ca kr 2800. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 17.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 (redigert) Husker ikke helt hvordan intercooler på din motor ser ut. Men hvis du hadde ute innsatsen og sjekket at den ikke lekker sjøvann så er det vel bare ett faremoment igjen. Det er gummipakningen som tetter mellom innsats og selve huset og ligger vel under lokket på toppen. Antar det er i huset det er sprekker i så er det jo bare luft som kan lekke ut og ikke noen katastrofe. Adskillig verre om det er sjøvann som kan komme i innsuget, men så lenge innsatsen er tett og gummipakning er på plass så skal ikke det skje. Redigert 17.Oktober.2015 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 17.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Det er vel et lite blødehull i bunnen av dette huset så her blir det ikke noe trykk. Har du bilde av sprekkene? Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2015 Riktig som Hegra sier at det bare er luft som eventuelt kan komme. Tok desverre ikke bilder, og nå har jeg montert den sammen igjen. Var nedi og kikket i sted mens motoren gikk, og ser ikke antydning til lekkasje. Det var et oljebellegg på veggene innvendig, så jeg regner med at jeg ville sett tegn til dette under intercooleren dersom den lekker. Får følge med på den fremmover. Takk for innspill! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.