Jump to content

Sprekker i intercooler, volvo penta tamd 41A

svendmb

Recommended Posts

Husker ikke helt hvordan intercooler på din motor ser ut. Men hvis du hadde ute innsatsen og sjekket at den ikke lekker sjøvann så er det vel bare ett faremoment igjen. Det er gummipakningen som tetter mellom innsats og selve huset og ligger vel under lokket på toppen. Antar det er i huset det er sprekker i så er det jo bare luft som kan lekke ut og ikke noen katastrofe. Adskillig verre om det er sjøvann som kan komme i innsuget, men så lenge innsatsen er tett og gummipakning er på plass så skal ikke det skje.

Redigert av hegra (see edit history)

Riktig som Hegra sier at det bare er luft som eventuelt kan komme. Tok desverre ikke bilder, og nå har jeg montert den sammen igjen. Var nedi og kikket i sted mens motoren gikk, og ser ikke antydning til lekkasje. Det var et oljebellegg på veggene innvendig, så jeg regner med at jeg ville sett tegn til dette under intercooleren dersom den lekker. Får følge med på den fremmover. Takk for innspill!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...