Bruun Startet 17.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2015 Har hjulpet en kamerat med service på mercruiser 1,7 idag. Fant ut at wastergate satt dønn fast. Ser at turbo ikke er vannavkjølt og at turbo fra Opel ser veldig lik ut. Noen som vet om dette kan passe? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 17.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Det burde vel gå fint. Mener det er samme motor som står bla i Opel Combo... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 17.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Motoren ble i sin tid brukt i Opel Astra. Viktigste er å juster wastegate så trykket ikke blir for høyt. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 17.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Om wastegate henger seg opp blir resultatet som regel et kostbart motorhavari. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Bruun Svart 17.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 (redigert) Ja, det er jo derfor jeg vil bytte turboen. Om den kan plukkes fra en bil er mye penger spart Redigert 17.Oktober.2015 av Bruun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 17.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2015 Det er nok samme turboen. Det er ikke så vanlig med vannkappe på turbinhuset, det er vanligere på småmotorer å bruke et varmeskjold. Fastrustet wastegate aksel er en gjenganger på denne motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Oystein Ny Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Broder'n har kjøpt båt med denne. Hvordan enklest sjekker man at den går lett rundt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 18.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2015 Ved å snurre turboen rundt? Eller mener du wastegate-aksel? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Oystein Ny Svart 19.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2015 Aner ikke ;-) Det som bør sjekkes på denne motoren, og gjerne intervaler. Må man løsne noe (slange) for å komme til eller no.... Fant denne : https://baatplassen.no/i/topic/95803-mercruiser-17-dti-wastegate-ventil-hvordan-sjekke-det/ Virket ikke så enkelt, eller? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.