Elmer Startet 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 19.Oktober.2015 Hei, folkens. I helgen opplevde jeg at varmeren sluttet å virke. Jeg satt på kvelden i kameratens båt, og da jeg kom tilbake hadde varmeren stoppet. Tror kanskje at tanken dieselen tas fra var tom. Fylte på noen liter og prøvde igjen, men fikk ikke varmeren til å tenne. Pumpa tikker og går, men er usikker på om den suger opp dieselen. Hvordan begynner jeg å feilsøke? Hvis jeg har kjørt den helt tom for diesel, må jeg da gjøre noe spesielt for å få pumpa til å suge diesel igjen? Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Om et parti av tilførselslangen er gjennomsiktig, så vil du etterhvert se om ny diesel suges fram. Den trenger sikkert noen startforsøk for å trekke ny diesel helt fram. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Vannvarmer? D5W-Z/W-S/W-SC ? Luftvarmer? D5LC/Airtronic D5 ? Nok en gang, produktnummer forteller hvilken varmer det er og er ganske viktig for evt. feilsøking! Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 20.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 Hei, T.M.S. Det er en luftvarmer, og tror bestemt det er en D5. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 20.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 (redigert) Generelt sett, dersom varmer går så langt at brennstoffpumpe begynner å "tikke", er den normalt sett elektrisk i orden. Begynn med å kontrollere at det kommer frem brennstoff. Ta av brennstoffslangen på varmeren, legg enden opp i et beger, aller helst et måleglass og start varmeren. Etter hvert vil pumpen starte og kontroller at den leverer ca 8,5 ml/en toppet spiseskje (D5LC) i løpet av startsekvensen, ca 90 sekunder. Airtronic D5, ca 16,5 ml/2 toppede spiseskjeer. Kontroller også filteret som sitter inne i pumpen på sugesiden innenfor slangenippelen. Dersom ok, kontroller glødesil/glødeplugg, og at det lille hullet som leverer luft til glødesil er åpent. Er det mye koks her bør det utføres en service på varmeren. Kontroller gjerne også spenning og strøm tilført varmeren i startfasen. Spenning målt ved varmeren bør helst ikke "droppe" mer enn ca 1 volt i forhold til batterispenning i glødefasen og strømmen bør ligge i nærheten av ca 18-20 A. (12 volt varmer) Lykke til. Redigert 20.Oktober.2015 av I.M.S. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 20.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 Takk for nyttige tips-her har jeg mye jeg kan prøve ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.