Jump to content

Glycol på ferskvannstanken


TNS

Recommended Posts

Bruker selv glykol/frostvæske i pumpedo om vinteren. Har lest i tidligere innlegg at vanlig glykol kan spise opp gummipakninger i pumpen- det finnes visstnok en bedre?? type glykol/frostvæske for dette bruk hos caravan forhandlere. Sitronsyre eller eddiksyre kan pumpes rundt i sytemet for å bli kvitt urinsyre. Har selv prøvd dette en gang, men da jeg i våres skiftet septik slange var det alikevel ett millimeter tykt belegg. Enten brukte jeg for svak løsning eller jeg lot det stå for kort tid (benyttet en god dasj 35% eddikessens/syre som da ble tynnet ut i pumpen og rørene opp til septik og ned til ventil, lot det stå i et par timer.

 

red: Ok skjønner nå av etterfølgende innlegg og overskriften som jeg ikke la merke til at du snakker om ferskvannspumpa. Beste hadde vel vært å brukt hjemmebrent eller annen denaturert sprit som ikke setter smak.

Redigert av atletico1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Glycol er etter som jeg har forstått rimelig giftig! Men etter noen gjennomskyllinger har du kansje fått tynnet det såpass ut at det ikke utgjør noen fare ?

<{POST_SNAPBACK}>

:confused::confused: Tror ikke det er noen fare, hvem husker ikke skandalen i Østerike hvor det ble tilsatt glycol for å søte opp vinen? :drink:

Etter noen gjennomskyllinger er nok alt OK :cool: tror ikke du blir svaksynt heller.

 

Link til Østerike:

 

http://www.peppernet.no/peppernet/Aktuelt/.../osterrike.html

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...