bergetun Startet 23.Oktober.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2015 Hei, Jeg skal installere ny TV antenne i båten og har i den forbindelse kjøpt meg en Glomex antenne med forsterker. Glomex forsterkeren har 3 ledninger. Svart for minus, rød for 12v og hvit for 24v. (I min båt har jeg 24V) Den røde 12v ledningen har "innebygget" sikring på 500ma(mener jeg å huske), mens den hvite 24v ikke har noe sikring. Selv om det ikke er lagt opp for sikring, så regner jeg med at det skal være en sikring på den hvite også. Det står ingenting i bruksanvisningen for dette, så jeg lurer på om jeg kan bruke den som står på 12v ledningen? På foråhnd, Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 23.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2015 Rent teoretisk vil antennen og antenneforsterkeren trekke halve strømmen ved 24V mating i forhold til 12V mating. Men, i praksis er det nok litt mindre forskjell. Er 12V sikringen så liten som 500mA, kan du fint bruke den på din 24V mating. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.