Jump to content

minimum motor på rana 17 hartopp

renatesornes

Recommended Posts

• 5 måneder senere...

Da ble det en honda 25 hk.etter prøvekjøring mister motoren kjøling I fart.kontrollstråla blir borte.kommer bare støtvis.blir bra igjen når jeg sakker ned på tomgang igjen.hva kan Være galt?Er helt ny impeller.blei skiftet rett Før kjøp på verksted.da under oppstart på verksted ikke va kjøling.spruter og mye akter på båten fra motor.ha prøvd og justert tilting,uten og bli kvitt d.andre med rana 17 med hekksprut? Er langstamme motor.

spruter og mye akter på båten fra motor.ha prøvd og justert tilting,uten og bli kvitt d.andre med rana 17 med hekksprut? Er langstamme motor.

om motoren står veldig lavt på akterspeilet så kan dette skje.   Normalt så bør plata over propellen være ca i flukt med bunnen på båten, noen båter kan ha høyere og noen lavere. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det lille jeg kjøre på full fart syns jeg d va fin fart.målte ikke knop.selfølgelig tom båt da.men d med kjøling plager meg.har ikke målt hvor plata over propell ligger I forhold til bunn.men ser no sånn høvelig rett ut.prøvd tidligere med 9.9 med kort stamme og da slura den bare.kan ikke forstå hvorfor den mister kjøling.ska tru om det ligger biter av gamle impeller I kjølesystem etter verkstedet byttet den?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...