Jump to content

Kokvarm kjølestråle mariner 4

sebba2

Recommended Posts

Ok, tusen takk skal du ha, Miki-222! Har et forslag til deg og miki: Dersom gearhendelen er treg finnes det en smørenippel under spaken. Dersom det ikke funker må du fylle mer olje i undervannshuset.

Ingen som vet hvor jeg finner ny gearhendel?

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Men er man så uheldig å "ødelegge" ved boring, er løsningen å bore opp til så stor dimensjon som blokka tillater, og så krympe inn en aluminiumsbolt, planslipe denne, så bore og gjenge opp på nytt. Krever adgang til en dreiebenk for å få laget en bolt i akkurat rett dimensjon.

.. eller sette inn "løsgjenger" eller gjengeinnsatser, f.eks helicoil eller Timesert  

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 2 uker senere...

Hei, igjen! I går kveld fikk jeg meg en stor overasskelse da jeg åpnet opp vannpumpa på motoren, siden den fremdeles kjølte litt dårlig. Det lå GUMMI fra gamle impellere rett ved avløpet, der som slangen koples opp til selve motoren og tettet nesten hele avløpet. Rart jeg aldri har merka dette før, men nå er både termostat og impelleren helt i orden, noe som er veldig bra! Tusen takk for hjelp, hadde nok gitt opp motoren uten dere!  :thumbsup:

Kan nok godt være at jeg trenger mer hjelp med denne motoren, så stay tuned :lol:

Redigert av sebba2 (see edit history)

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...