Marwin Startet 24.Oktober.2015 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2015 (redigert) Er det noen som har erfaring med denne? http://www.bilnerden.no/skumkanon-821 Redigert 24.Oktober.2015 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
PolarLi Svart 24.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2015 (redigert) Jepp. Den fungerer glimrende, og produserer skum i massevis. Men det er noen ting du bør være obs på. Blandeskruen på toppen som justerer såpe-vann forholdet er ganske fintfølende. Når den er stengt, med klokka, får du den feteste blandingen, mye såpe, lite vann. Ved å bare justere den en halv omdreining opp, så halverer du nesten blandeforholdet. Vil selvfølgelige variere noe avhengig av trykk og vannmengde. Påfyllingshullet er litt trangt (som en brusflaske) og ligger den på siden med "full tank" så lekker det litt såpe ut av lufthullet. Redigert 24.Oktober.2015 av PolarLi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 25.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Takk for godt svar :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sequoia Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Om ønskelig får du så mye skum at det tilsvarer tykt barberskum. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Ifølge en bilpleietype jeg snakket med var skumlegging av bil mest jåleri. Fine farger og dufter, men stort sett det samme som vanlig avfetting. Det var inn blandt voksne mannfolk vistnok;) Jeg vasker bil mye og bruker mye prick bort avfetting og det blir veldig bra. Felgrens fra Biltema er også meget god selv om den ikke skifter farge.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
PolarLi Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Jepp, du kan få veldig tykt skum har også mye med såpen å gjøre da. Men min erfaring tilsier at det ikke nødvendigvis blir så mye renere med veldig fet blanding. Selv legger jeg helst på to litt tynne "strøk" med litt mer vann. Da får jeg også litt lenger virketid på såpen uten at det tørker inn. Jåleri? Tja.. Jeg synes det er en veldig enkel måte å påføre såpe (ikke ren avfetting som du bør legge på tørr bil) i stedet for å første fukte underlaget med spyleren, så fylle såpe på en pumpeflaske og spyle det på. Med skum så fukter du og påfører såpen i en operasjon og du overser ingen områder Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2015 Plantasjen har en Karcher til ca halve prisen. Den kjøpte jeg og er godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 lurer på om dette kunne være kjekt for å vaske dekket på båten også?. Spesielt der det er glisikring på skrå underlag savner jeg at vaskemidlet blir liggende lenge nok til at det får stått og løst seg litt opp før man skrubber/spyler det bort. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Marwin Svart 26.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2015 Hvilket vaskemiddel / såpe anbefales hvis det er båten du skal vaske? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 9.November.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2015 Ingen tips? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sequoia Svart 9.November.2015 Del på Facebook Svart 9.November.2015 Poenget med tykt skum er at avfettingen som ligger under ikke tørker ut, og dermed får lengre ligge-/virketid. Å kjøre tykt skum med kun såpe har svært lite for seg. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.August.2016 Er det noen som har brukt denne på båten? Rengjøring av akterdekket er ofte ønskelig etter noen fisketurer... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.