arnearmoa Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 (redigert) Hvis dette går veien må jeg vel nesten lage en liten prosjekttråd på inn og utmontering av ny motor... Ikke vær så pessimist da. Får virkelig håpe det ikke blir "inn og utmontering av ny motor" Redigert 7.November.2015 av arnearmoa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Og trenger du girkasse har du denne: http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=64752331 Får vel ikke tak i ZF45A biligere enn den nye ZF63A-kassen i den annonsen der, sånn uten videre, eller.... (?) Sitér dette innlegget Link to post
beroalki Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Hva slags motor har du i båten fra før da? Jeg vurderer selv å bytte i min Master 820 fra 1986. orginalmotoren sitter fortsatt i og går som ei klokke. BMW D190 165 hk (den uten kjøleproblemer) har gått nå rundt 2300 timer. på den sitter en hurt 45 kasseog den skal kunne brukes sier univa. Har også sett på motoren du har sett på finn nemlig. Sitér dette innlegget Link to post
S/S Lucky Svart 7.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Ikke vær så pessimist da. Får virkelig håpe det ikke blir "inn og utmontering av ny motor" Sitér dette innlegget Link to post
S/S Lucky Svart 7.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Ble litt surr med posting, beklager... En liten oppdatering: Fikk selger til å sjekke opp servicehistorikk. Entrepenørfirma som har brukt denne har hatt egne mekaniker til å ta service som oljefiltere etc. Men... Glødeplugger og registerreim er IKKE skiftet?? Dette er en merkostnad på 12-15000,-. Når selger i tillegg ble kreativ med prisingen på motor ble jeg skeptisk... Dukket isteden opp tamd 41P 2002 mod med kun 370 timer som jeg slo til på i dag ? Ble litt av en lørdagshandel ?? Takk igjen for ett fantastisk forum med mange kunnskapsrike folk! Sitér dette innlegget Link to post
S/S Lucky Svart 7.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 (redigert) Hei Har Bmw 190D i Balticen, blir litt snau. Har fikset problem med Varmgang - gror fort i platekjøpere på disse. ( har ekstra sett med platekjølere og oljekjøler så hadde egentlig tenkt å bygge om) Ellers en fin og stillegående motor uten vibrasjoner som ikke ruster ? Veldig yanmar jeg hadde i Marex - lite røyk og lettstartet. Hva slags motor har du i båten fra før da? Jeg vurderer selv å bytte i min Master 820 fra 1986. orginalmotoren sitter fortsatt i og går som ei klokke. BMW D190 165 hk (den uten kjøleproblemer) har gått nå rundt 2300 timer. på den sitter en hurt 45 kasseog den skal kunne brukes sier univa. Har også sett på motoren du har sett på finn nemlig. Redigert 7.November.2015 av S/S Lucky (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/S Lucky Svart 7.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Her er nymotoren Groomlyd ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.November.2015 Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Gratulerer med flott motor ? syns balticen fortjener rekkesekser ☺ Sitér dette innlegget Link to post
S/S Lucky Svart 7.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2015 Takk, takk! Gleder meg som en unge til å få satt inn den " nye" grønne klumpen ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.