Jump to content

Bruktkjøp Steyr 236

S/S Lucky

Recommended Posts

Hva slags motor har du i båten fra før da? Jeg vurderer selv å bytte i min Master 820 fra 1986. orginalmotoren sitter fortsatt i og går som ei klokke. BMW D190 165 hk (den uten kjøleproblemer) har gått nå rundt 2300 timer. på den sitter en hurt 45 kasseog den skal kunne brukes sier univa. Har også sett på motoren du har sett på finn nemlig. :giggle:

Ble litt surr med posting, beklager...

En liten oppdatering:

Fikk selger til å sjekke opp servicehistorikk.

Entrepenørfirma som har brukt denne har hatt egne mekaniker til å ta service som oljefiltere etc.

Men... Glødeplugger og registerreim er IKKE skiftet?? Dette er en merkostnad på 12-15000,-.

Når selger i tillegg ble kreativ med prisingen på motor ble jeg skeptisk...

Dukket isteden opp tamd 41P 2002 mod med kun 370 timer som jeg slo til på i dag ?

Ble litt av en lørdagshandel ??

Takk igjen for ett fantastisk forum med mange kunnskapsrike folk!

Hei

Har Bmw 190D i Balticen, blir litt snau.

Har fikset problem med Varmgang - gror fort i platekjøpere på disse. ( har ekstra sett med platekjølere og oljekjøler så hadde egentlig tenkt å bygge om)

Ellers en fin og stillegående motor uten vibrasjoner som ikke ruster ?

Veldig yanmar jeg hadde i Marex - lite røyk og lettstartet.

Hva slags motor har du i båten fra før da? Jeg vurderer selv å bytte i min Master 820 fra 1986. orginalmotoren sitter fortsatt i og går som ei klokke. BMW D190 165 hk (den uten kjøleproblemer) har gått nå rundt 2300 timer. på den sitter en hurt 45 kasseog den skal kunne brukes sier univa. Har også sett på motoren du har sett på finn nemlig. :giggle:

Redigert av S/S Lucky (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...