Dykker Startet 2.November.2015 Link til dette innlegget Startet 2.November.2015 Hei! Har innhentet tilbud på transportforsikring på båt som dekkslast på frakteskip. Hos Pantaenius skal de ha kr. 4200,-, hos Fender Marine (Lloyds) kr. 1890,- for samme forsikringssum. Noen som har tips og ev fallgruber? Er jo ørten sider å lese gjennom, ihvertfall på Fender. Ser også ut som Fender har en generell transportforsikring som omhandler alt av gods, mens Pantaenius har ren lystbåt transportforsikring. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 2.November.2015 Link til dette innlegget Svart 2.November.2015 Jeg fikk for litt siden transportert en 28 fots båt fra Fredrikstad til Bodø med lastebåt. I de forbindelse sjekket jeg med forsikring. Fik opplyst at den vanlige forsikringen jeg hadde tegnet på båten i KLP også dekte når den ble transportert på lasteskip som dekslast. Sitér dette innlegget Link to post
Harald83 Svart 2.November.2015 Link til dette innlegget Svart 2.November.2015 Hei! Har du fått begge tilbudene på samme vilkår? A, B eller C-vilkår. Dette er vesentlig på transportforsikring, og A-vilkår er best (dekker alle "farer") Sitér dette innlegget Link to post
M/S Malene Svart 3.November.2015 Link til dette innlegget Svart 3.November.2015 Fraktet også båt fra Tromsø til Flekkefjord. Beskjeden fra IF da jeg spurte var at båten var dekket av den vanlige kaskoforsikringen. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 3.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2015 Bestillte Fender Marine transportforsikringen. Det er A-vilkår. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.